روند صعودی زغال سنگ و سویا در تحلیل بنیادی بازار جهانی

روند صعودی زغال سنگ و سویا در تحلیل بنیادی بازار جهانی

سویا

در میان نگرانی‌های عرضه به دلیل پیش‌بینی هوای گرم و خشک در آرژانتین و جنوب برزیل، قیمت‌های آتی سویا به 14 دلار در هر بوشل رسید که بالاترین رقم از آگوست 2021 است.

در همین حال در شمال برزیل بارش باعث کاهش برداشت زودرس شده. میزان محصول سویا برزیل 134.0 میلیون تن پیش بینی شده است که کمتر از 145.1 میلیون تن در دسامبر است. در جاهای دیگر، سرمایه‌گذاران منتظر مجموعه‌ای از گزارش‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده هستند که در تاریخ 12 ژانویه منتشر می‌شود، که شامل ارقام به‌روزرسانی شده تولید محصول در ایالات متحده در سال 2021، همچنین سهام سه ماهه اول دسامبر و برآوردهای به‌روز شده محصول آمریکای جنوبی میشود.

زغال سنگ

پس از آنکه اندونزی به عنوان بزرگترین صادرکننده زغال سنگ حرارتی جهان، صادرات زغال سنگ را در ژانویه با هدف تامین امنیت عرضه به نیروگاه های داخلی ممنوع کرد، معاملات آتی زغال سنگ نیوکاسل نزدیک به بالاترین رقم 2 ماهه 195 دلار در هر متریک تن در هفته اول ژانویه رسید. در همین حال، قیمت زغال سنگ حرارتی چین پس از افزایش شدید در ابتدای سال 2022 به زیر 710 یوان در هر تن کاهش یافت زیرا ذخایر زغال سنگ چین به دلیل افزایش تولید همچنان بالاست و تقاضا در آستانه تعطیلات سال نو قمری که سقوط می کند کاهش می یابد. از سوی دیگر در 1 فوریه ، تقاضا در اروپا همچنان بالاست زیرا افزایش قیمت گاز طبیعی نیروگاه ها را مجبور به استفاده بیشتر از زغال سنگ برای تولید انرژی کرده است.

شکر

معاملات آتی شکر خام در هفته اول ژانویه در میان انتظارات عرضه بیشتر و کاهش تقاضا.به 18.1 دلار کاهش یافت که کمترین میزان در 5 ماه اخیر بود. باران‌های گسترده در منطقه مرکزی-جنوبی برزیل نشان‌دهنده افزایش تولید شکر در سال 2022 است که نسبت به عملکرد پایین سال قبل به دلیل خشکسالی‌های طولانی بازگشته است. علاوه بر این، برداشت تایلندی و هندی در محدوده بالاتری از مقادیر مورد انتظار گزارش شده است.

داده‌های تازه نشان می‌دهد که کارخانه‌های قند هند در سه ماه اول سال 2021/2021، به میزان 11.56 تن شکر تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4.3 درصد افزایش داشته است.

در همین حال، تجار کالا به این موضوع اشاره کردند که به جای کسری سال گذشته، پیش بینی رو به رشدی وجود دارد که بازار شکر می تواند در سال جاری متعادل شود.

گندم

معاملات آتی گندم شیکاگو در هفته اول ژانویه به 7.4 دلار در هر بوشل کاهش یافت که کمترین میزان در بیش از دو ماه گذشته بود، زیرا تقاضای صادراتی کمتری داشت.

داده های جدید وزارت کشاورزی آمریکا نشان داد که ایالات متحده در هفته منتهی به 30 دسامبر 48.6 هزار تن گندم صادر کرده است که کمترین میزان از آغاز سال مالی در ژوئن است که بسیار کمتر از تخمین های بازار بین 150 تا 400 هزار تن است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *