راه اندازی سوپرمارکت بین المللی HBIS پلتفرم معاملاتی خرید و فروش سنگ آهن

راه اندازی سوپرمارکت بین المللی HBIS پلتفرم معاملاتی خرید و فروش سنگ آهن

به نقل از کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی و فولاد، ترافیک در معاملات روز گذشته سنگ آهن توسط International Ore Supermarket که به اختصار به آن HBIS می گویند، بر روی پلتفرم معاملات فیزیکی تازه راه اندازی شده انجام شد.

در روز نخست این معاملات، در این پلتفرم سه معامله تجاری سنگ آهن دریایی در مجموع با تناژ 445 هزار تن و 4 معامله سنگ آهن موجود در بندر به تناژ 36 هزار و 500 تن به ثبت رسید، درحالی که در روز دوم یعنی 23 ژوئن 2020 (امروز)، پلتفرم معاملات سنگ آهن موجود در بندر به 91 هزار تن افزایش یافت.

نقش این پلتفرم جدید، تکمیل بسترهای تجاری موجود یعنی COREX و  Global Ore بوده اما برخی تفاوت ها در پلتفرم جدید نسبت به دو پلتفرم قبلی وجود دارد. برای مثال کلیه قیمت های دریافتی (Bids) و پیشنهادی (Offers) در «سوپر مارکت سنگ آهن» برای کلیه شرکت های ثبت شده و تایید شده توسط HBIS باز خواهد بود.

تفاوت دیگر این پلتفرم با COREX و Global Ore در این است که HBIS از تمام معاملات منعقد شده در «سوپرمارکت سنگ آهن» حمایت کرده و آنها را تضمین می نماید. بنابراین اگر یکی از طرف ها از معامله خارج شده و یا به تعهد خود عمل نکند، HBIS  تسویه با طرف مقابل را تضمین می نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *