رادیو سیگنال | پایانِ مهرماهِ تلخِ بورس! | چهارشنبه 28 مهر

رادیو سیگنال | پایانِ مهرماهِ تلخِ بورس! | چهارشنبه 28 مهر

امروز چهارشنبه 28 ام، درآخرین روز معاملاتی مهرماه، بار دیگر شاهد نوسان نماگرهای بورس بودیم، برخلاف دیروز این­بار شاهد کاهش ملایم شاخص کل از ابتدا تا انتهای زمان معاملاتی بودیم. برخلاف دیروز که 63 درصد نمادها سبز بودند، درپایان زمانِ معاملاتی امروز 63 درصد نمادها قرمز دنبال بودند و بازار در تعداد صف خرید و فروش­ها به تعادل رسید. درحالی ک امروز شاخص کل 0.88 درصد کاهش داشت و حدود 13 هزار واحد به پایین کشیده شد، ارش معاملات خورد حتی نسبت به دیروز هم کاهش داشت و به حدود 3900 میلیارد تومان رسید، که درواقع کم­ترین مقدار خودش در پنج ماه گذشته است. امروز هم مثل روزهای گذشته خریدارها عقب کشیده بودند و ترس در رفتار آنها مشهود بود، به گونه­ای که جریان خالص نقدینگی حقیقی­ها بازهم به نفع فروشنده­ها بود و حدود 320 میلیارد تومان پول حقیقی­ها از بورس خارج شد.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

   این دو عامل یعنی تداوم کاهش ارزش معاملات و ادامه خروج نقدینگی حقیقی­ها، نشان از کاهش نقدشوندگی در بازار است و این یکی از مهمترین عواملی هست که به ترس خریدارها دامن می­زند. بسیاری از فعالین بورس نگرانند که نکند این شرایط تبدیل به یک روند شود و ماندگار باشد. ابهام در مورد روند نرخ دلار و ادامه مذاکرات وین هم از عوامل موثر در ایجاد این شرایط هست و باعث شده سهامدارن بزرگ محتاطانه رفتار کنند.

    تداوم روند صعودیه کامودیتی­ها در بازارهای جهانی، باعث توجه به چند گروه خاص شده، مثل پتروشیمی­ها ک از بین آنها میتوانیم به تولیدکنندگان اوره و متانول اشاره کنیم.، فلزی ها و در بین آنها شرکت­های تولید کننده آلمینیوم و مس و همینطور گروه معدنی. نکته مهم این هیت که  بیشتر کامودیتی­ها در بازار جهانی، به سقف تاریخیِ خودشان رسیده­اند و احتمال شکستن این سقف­ها وجود دارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *