بازگشت فاز ترس به بازار سرمایه با از دست رفتن شاخص 1.5 میلیون واحدی | دیلی سیگنال

بورس بعد از یک روز طوفانی، درحالی کار خود را آغاز کرد که ترس بر بازار حاکم بود و فشار عرضه به وضوح در بازار قدرت نمایی می‌کرد. اما در نیمه دوم موج جدیدی از تقاضا وارد بازار شد، که نه تنها از کاهش بیشتر شاخص کل جلوگیری کرد بلکه تا حدی باعث جبران درصدی از ریزش امروز شد.

ارزش معاملات امروز در حدود 14 همت بود و مجددا خروج پول نزدیک به 700 میلیارد تومان داشتیم. نکته امیدوار کننده این است که جریان خروج پول نسبت به روز گذشته کاهش داشته است.

از دیگر نکات امروز میزان صف‌های خرید و فروش بود که با افزایش فشار خرید صف‌های خرید از فروش پیشی گرفتند اما این جریان تا انتهای بازار ادامه نداشت و در 40 دقیقه پایانی این روند معکوس گشت و کفه صف‌های فروش در سطح بالاتری قرار گرفت. این نکته به معنی عرضه صف‌های خرید و ایجاد واکنش در بازار بوده است.

به نظر می‌رسد که واکنش امروز بازار به دلیل افزایش قیمت دلار نسبت به روز گذشته و دورنمای مذاکرات برجامی باشد.امروز با اعلام نرخ ارز با توجه به اینکه نسبت به روز گذشته افزایش داشت، بازار بهبود یافت. در انتهای بازار قیمت دلار اندکی کاهش یافت و به دنبال آن عرضه‌ها شدت گرفتند، این موضوع در افزایش صف‌های فروش به خوبی مشخص شده است.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

در صورتی که روند کنونی قیمت دلار ادامه داشته باشد انتظار می‌رود فردا بازار به شکل متعادلی کار خود را آغاز کند.

اما افزایش تعداد و ارزش صف‌های فروش در پایان بازار امروز، احتمال فشار فروش در روز آینده را نیز بالا می‌برد. اینکه در روز آینده فروشندگان یا خریداران پیروز این میدان باشند به روند قیمت دلار بستگی دارد.

از لحاظ تکنیکالی شاخص کل بعد از نزدیک شدن به منطقه مقاومتی 1.6 میلیون واحد کاهش داشت و امروز در منطقه 1.49 میلیون واحد مورد حمایت واقع شد. این منطقه یک حمایت استاتیک برای شاخص کل محسوب می‌شود که با تشکیل الگوی کندلی که در اینجا داشت، احتمال تغیر روند در روز آینده با بالا می‌برد . در هر صورت این الگو نیاز به تایید در روز آینده دارد و به طور قطعی نمی‌توان راجع به آن اظهار نظر کرد.

در برنامه ی امروز به همراه آقای جواد فلاحیان، مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی وضعیت بازار و جو اصلاحی این روزهای آن پرداختیم. ایشان یکی از مهمترین پارامتر این روزهای بازار را دلار میدانستند که بررسی روند آن میتواند به پیشبینی روند بازار کمک کند. همچنین ایشان 3 سهم پرپتانسیلی که تا انتهای سال میتوانند بازدهی مناسبی داشته باشند را معرفی نمودند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *