بحران در قیمت های جهانی گاز طبیعی | دیلی سیگنال

قیمت دلار در بازار تهران امروز با افتی ۲۰۰ تومانی ۲۷۵۰۰ تومان رسید. به عقیده عموم فعالان بازار ارز، این کاهش قیمت در واکنش به تفاهم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و دیدار گروسی و اسلامی در تهران بود.
با این حال، از نتیجه این دیدار نتایج مثبت خاصی منتشر نشد و عمده اختلافات اساسی بین طرفین گویی به مذاکرات بعدی (ابتدا در وین و سپس در تهران) حواله شد. از این رو اگرچه دلار در معاملات امروز کف ۲۷۴۴۰ تومانی را هم تجربه کرد، اما فعلا نیمه کانال ۲۷ هزار تومان را حفظ کرده است.

اگر دلار مرز ۲۷۵۰۰ تومان را هم به سمت پایین بشکند، احتمالا مسیر راحتی برای ورود به کانال ۲۶ هزار تومان نداشته باشد و در محدوده ۲۷ هزار با حمایت مواجه شود. چنین رفتاری حداقل تا نزدیکی نشست آتی شورای حکام آژانس انتظار می‌رود.در همین حال، بسیاری انتظار دارند که بازگشت ایران به مذاکرات وین پس از پشت سر گذاشتن نشست شورای حکام رفته‌رفته انجام گیرد که می‌تواند موجب کاهش جدی‌تر قیمت دلار گردد. نشست شورای حکام از فردا (دوشنبه) تا جمعه برگزار خواهد شد.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال


بازار سرمایه امروز هم مطابق روز گذشته با افت بیش از 40 هزار واحدی شاخص روبرو شد. شاخص هم وزن نیز افت شدید 2.87 را به ثبت رساند. ارزش معاملات خرد امروز بازار با کاهش چشمگیری نسبت به روزهای گذشته روبرو شد و به میزان 6.8 همت کاهش یافت. این کاهش ارزش معاملات نشان از کاهش نقدشوندگی بازار سرمایه دارد که سیگنال مثبتی برای بازار نبوده و با توجه به آن میتوان هفته ی سختی را برای بورس، انتظار داشت.

بحران در قیمت های جهانی گاز طبیعی

گاز طبیعی بدلیل افزایش تقاضای جهانی روند صعودی در پی گرفته و مقررات منع انتشار کربن در چین، اروپا و آمریکا باعث شده قیمت های گاز افزایش یابند. درادامه باید دید خط لوله گاز جدید نورد استریم 2 که از روسیه به آلمان کشیده شده به زودی افتتاح خواهد شد تا بتواند کمی از تقاضای بازار را جبران نماید.
انس طلا نیز میتواند روند نزولی خود را در هفته آینده ادامه دهد و به سطوح پایین تر نزول کند.
در ادامه شاهد تحلیل تکنیکال سنگ آهن و آلومینیم خواهیم بود که شاهد روند صعودی آلومینیم و ادامه کاهش تقاضا برای سنگ آهن هستیم.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *