سیگنال صعودی جروم پاول به طلا

سیگنال صعودی جروم پاول به طلا

طی سه روز اخیر برخی از مهم‌ترین داده‌های اقتصادی منتشر شد و جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز بعد از یک‌ماه سخنرانی کرد و علی‌رغم اینکه داده‌های اقتصادی عموما بهتر از پیش‌بینی‌ها منتشر شد؛ اما انس طلا نه‌تنها ریزش نداشت بلکه با رشد قابل‌توجهی همراه بود.

رشد اقتصادی آمریکا، فراتر از انتظار

درحالیکه پیش‌بینی میشد رشد فصلی تولید ناخالص داخلی آمریکا حوالی 2.6 درصد را ثبت کند، اعداد منتشر شده بالاتر و معادل 2.9 درصد گزارش شد.

اگرچه بعد از انتشار این آمار، می‌بایست انس جهانی طلا روند نزولی در پیش می‌گرفت، اما سخنرانی پاول به نحوی بود که طلا به کانال 1800 صعود کرد.

پاول طلا را به 1800 رساند.

جروم پاول برخلاف نشست‌های قبل، این‌بار از موضع خود کوتاه آمد و اینطور اظهار کرد که برای جلسه دسامبر، سرعت افزایش نرخ بهره کندتر خواهد بود. همین سیگنال کافی بود تا طلای جهانی با رشد قابل توجهی مواجه شود.

اما رو جمعه بعد از انتشار داده‌های اشتغال بخش غیرکشاورزی، ترمز طلا نیز کشیده شد. آمار اشتغال فراتر از انتظار منتشر شد و این به این معنی است که هنوز بازار کار کشش نرخ‌های بهره‌ی بالاتر را دارد.

درحالیکه پیش‌بینی میشد آمار اشتغال جدید بخش غیرکشاورزی معادل 210 هزار شغل گزارش گردد، این رقم در عمل معادل 263 هزار منتشر شد و این خبر خوبی برای طلا نیست.

پیش‌بینی‌ها از نرخ بهره

در حال حاضر بازار با احتمال بیشتری افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره را برای برای جلسه بعدی(14 دسامبر) پیش‌خور کرده است.

این پیش‌بینی طی روزهای آتی با از را رسیدن آمارهای جدید می‌تواند تغییر کند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *