کدام سهام بانکی ارزندگی بیشتری برای خرید دارد؟

کدام سهام بانکی ارزندگی بیشتری برای خرید دارد؟

طبق اعلام بانک مرکزی در حال حاضر 36 بانک و موسسه اعتباری غیر بانکی با حدود 25 هزار شعبه و بادجه در کشور و با نظارت بانک مرکزی به فعالیت مشغول می باشند. از مجموع بانک های مورد اشاره تعداد 4 بانک خارجی، 3 بانک دولتی تجاری، 5 بانک دولتی تخصصی و توسعه ای، 17 بانک غیر دولتی تجاری، 2 بانک غیر دولتی قرض الحسنه، 1 بانک مشترک ایرانی و خارجی و 4 موسسه اعتباری ایرانی غیر بانکی می باشد. در حال حاضر در گروه بانک ها و موسسات اعتباری، 9 نماد در بازار بورس و 10 نماد در بازار فرابورس حضور دارند که در این مقاله به بررسی عملکرد 8 نماد می پردازیم.

عملکرد بانک ها

همانطور که از جدول بالا بر می آید  کمترین قیمت به سود مربوط به دو بانک تجارت و صادرات می باشد.

از منظر معیار  کمترین قیمت به فروش مربوط به بانک صادرات و ملت می باشد.

بانک ملت و صادرات کمترین قیمت را نسبت به ارزش دفتری دارا می باشند.

بیشترین مطالبات از دولت مربوط به دو بانک وبصادر و تجارت می باشد.

بیشترین ارزش بازار مربوط به بانک پاسارگاد و ملت می باشد.

بیشترین مطالبات نسبت به ارزش بازار مربوط به بانک صادرات و تجارت می باشد. لذا در صورت دریافت این مطالبات رشد سهام این بانک ها دور از انتظار نیست.

بیشترین درامد سه ماه نسبت به ارزش بازار مربوط به دو بانک اقتصاد نوین و ملت می باشد.

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

نتیجه گیری

توجه به عملکرد نماد ها در کنار بررسی وضعیت تکنیکالی و وضعیت کلی بازار  کمک شایانی به تصمیم گیری در مورد انتخاب سهم و کسب بازده بیشتر نسبت به بازار می نماید. بانک تجارت و صادرات بیشترین مطالبات را از دولت دارند که در صورت وصول این مطالبات و یا دریافت این مطالبات در قالب سهام می تواند منجر به رشد سهم و به سود سازی آتی این دو سهم کمک شایانی نماید. ناگفته نماد دولت تاکنون مقدار از بدهی خود را به سه بانک ملت ، تجارت و صادرات در قالب سهام پرداخت نموده است.

لذا رشد این نمادهای بر رشد سوداوری این نمادهای تاثیر گذار است. به عنوان مثال بانک صادرات مالک شرکت های سپهر صادرات، ایران خودرو، پالایش نفت بندر عباس، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان، ایران ترانسفور، سرمایه گذاری ملی ایران ، بیمه البرز و پالایش نفت تبریز می باشد رشد قیمتی این سهم ها بر سود آوری بانک صادرات تاثیر گذار است.

بانک صادرات از نظر معیارهای نسبتی همچون قیمت به سود، قیمت به فروش و قیمت به ارزش دفتری بهترین عملکرد را نسبت به بقیه سهم ها دارد. بعد از بانک صادرات ، بانک تجارت و ملت عملکرد نسبتی بهتری را دارند. از منظر عملکرد درامد با توجه به ارزش بازار بانک اقتصاد نوین و ملت از بقیه بانک ها عملکرد بهتری را از نظر درامد زایی دارند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *