آیا رشد نجومی کاردانو باعث نابودی اتریوم می شود؟

کاردانو چیست؟

کاردانو یک سیستم بلاکچین عمومی، متن باز و غیر متمرکز است که از الگوریتم اجماع، اثبات سهام (POS) استفاده می‌کند. این پلتفرم در سال 2017 توسط چارلز هاسکینسون، ریاضی دان و برنامه نویس امریکایی که جزء بنیانگذاران اولیه اتریوم نیز بوده است، راه اندازی شد. هاسکینسون، پس از جدایی از ویتالیک بوترین در سال 2014، شرکت IOHK را راه اندازی کرد و از سال 2015 بر روی پروژه‌ای جدید فعالیت خود را آغاز کرد . این پژوهش دو سال ادامه یافت و به ادعای بنیانگذاران کاردانو منجر به پیدایش اولین و قدرمند ترین پروژه بلاکچینی در حوزه رمزارزها شد.

کاردانو بلاکچین نسل سومی است که سیستم نوینی را در الگوریتم اجماع اثبات سهام ارائه نموده است. این پلتفرم با بهره گیری از الگوریتم اوروبوروس (Ouroboros) دوره های زمانی موسوم به epoch را به زیر مجموعه‌هایی به نام اسلات (Slot) تقسیم می‌کند و از این طریق مقیاس پذیری شبکه را افزایش ‌می‌دهد.

نکاتی که باید در مورد کاردانو بدانیم

ارز دیجیتال بومی شبکه کاردانو ADA است که در سال 2017 وارد مارکت رمزارزها شد.

 قیمت این ارز دیجیتال در حال حاضر 1.24 دلار است.

کاردانو در 16 می 2021 با رسیدن به محدوده 2.47 دلار، بشینه قیمت تاریخی (ATH) خود را تجربه کرد و با ترس به وجود آمده در بازار رمزارزها در طول دو ماه گذشته، 50 درصد کاهش قیمت داشته است.

کاردانو با ارزش بازار 39.8 میلیارد دلاری و قرار گیری در جایگاه پنجم، 2.97 درصد از ارزش مارکت رمزارزها را به خود اختصاص داده است.

کاردانو در حال گذران مرحله آزمایشی پلتفرم قرادادهای هوشمند خود موسوم به آلونزو است که در طول چند ماه آینده نهایی خواهد شد و بستری برای ایجاد اپلیکیشن‎‌های غیر متمرکز (Dapps) فراهم خواهد شد.

ارز دیجیتال کاردانو سه ماه قبل در صرافی کوین بیس لیست شد و پس از آن شاهد افزایش تقاضا در بازار برای این ارز دیجیتال بودیم.

توسعه دهندگان کاردانو بر این باورند که تا سال 2022 با بیش از 50 بانک دنیا قرارداد همکاری امضا خواهند کرد.

اخبار کاردانو

هاسکینسون، بنیانگذار کاردانو در ویدئویی که هفته گذشته در یوتیوب منتشر کرد به توضیحاتی در مورد به روزرسانی آلونزو پرداخت. وی مدعی ایست که این به روزرسانی کاملا طبق برنامه زمان بندی شده پیش می‌رود.

بنیانگذار کاردانو به دنبال استفاده تسلا از ADA در سیستم های پرداختی است. پس از صحبت‌های ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا در مورد زیان‌های زیست محیطی کاردانو و توقف استفاده از بیت کوین در سیستم پرداختی شرکت تسلا موتورز، هاسکینسون به مزایای همگامی کاردانو با محیط زیست پرداخت و پیشنهاد جایگزینی ADA  با بیت کوین را مطرح کرد.

در طول یک ماه گذشته، ارز دیجیتال کاردانو بیشترین فعالیت در Github را ثبت نموده است و این موضوع نشان می‌دهد تیم توسعه دهنده این ارز دیجیتال با قدرت در حال کار کردن بر روی به روز رسانی جدید این ارز دیجیتال هستند.

صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل، ADA را به لیست سبد خود اضافه کرد. این ارز دیجیتال در حال حاضر سومین دارایی مهم صندوق گری اسکیل محسوب می‌شود.

کاردانو با نزدیک شدن به راه اندازی پلتفرم قراردادهای هوشمند خود با پلتفرم وام دهی Nexo قرارداد همکاری امضا کرده است.

 آیا کاردانو می‌تواند جایگاه اتریوم در سیستم قراردادهای هوشمند را بگیرد؟

کاردانو مدعی است که می‌تواند جایگزین اتریوم در سیستم قراردادهای هوشمند شود، اما برای این کار، نیازمند این است که بتواند قدرت بیشتری در جامعه رمزارزی پیدا کند. در حال حاضر تعداد کیف پولهای فعال کاردانو نسبت به اتریوم بسیار کمتر است.

در تصویر بالا تعداد آدرسهای فعال روزانه شبکه کاردانو را درسایت اینتو د بلاک مشاهده می‌کنید که به 60 هزار آدرس می رسد. این آمار برای ارز دیجیتال اتریوم بسیار متفاوت است و در حال حاضر 600 هزار آدرس به طور روزانه در شبکه اتریوم فعالیت می‌کنند که این موضوع نشان می‌دهد کاردانو برای جایگزینی اتریوم هنوز راه درازی را در پیش دارد. اگرچه راه اندازی مراحل نهایی اتریوم 2.0 و افزایش قابلیت مقیاس پذیری این شبکه نیز در آینده کار را برای سایر رقبای این بلاکچین بسیار سخت خواهد کرد و شانس موفقیت آنها را بسیار کاهش خواهد داد.

خرید ارز دیجیتال کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو در حال حاضر در بسیاری از سایتهای خرید و فروش داخلی و صرافی های خارج از کشور در حال معامله است که با توجه به اینکه سایتهای داخلی خرید و فروش رمزارزها در ایران مجوز قانونی ندارند، و همچنین صرافی‌های خارج از کشور، برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی را ایجاد می‌کنند، توصیه می‌کنیم که در صورتی که با هر کدام از این پلتفرم‌ها کار می‌کنید، با احتیاط بیشتری عمل کنید.

پیش بینی قیمت کاردانو

ارز دیجیتال کاردانو از مارس 2020 در کانالی صعودی تا 140 برابر افزایش قیمت را تجربه کرده است  و در ماه می توانست ATH خود در سال 2018 را پشت سر بگذارد (1.4 دلار). اما در ادامه قیمت نتوانست بالاتر از این محدوده حمایتی دوام بیاورد.

قیمت در حال حاضر پایین‌تر از کومو و موینگ 50 قرار دارد که شرایط نشان دهنده شرایط جذابی برای خرید نیست. اما در صورتی که ADA بتواند موینگ 200 را حفظ کند، می‌توانیم در طول هفته‌های آینده انتظار عبور قیمت از کومو را داشته باشیم.

تثبیت قیمت بالای محدوده قیمتی 1.5 دلار می‌تواند نوید بخش تارگت‌های بالاتری برای ارز دیجیتال کاردانو باشد.

نمودار تحلیل تکنیکال کاردانو (روزانه)

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *