تحلیل نفت وست تگزاس (USOIL) | شهریور 1400

تحلیل نفت وست تگزاس (USOIL) | شهریور 1400

گفته می‌شود اوپک پلاس در جلسه امروز سیاست افزایش تولید قبلی یعنی افزایش 400 هزار بشکه در روز را ادامه خواهد داد (افت قیمت نفت). به گفته 4 منبع آگاه، علی‌رغم تجدید نظر در افزایش تقاضا برای نفت تمرکز اوپک پلاس بر افزایش تولیدات ماهانه 400 هزار بشکه‌ای  در روز باقی مانده است. متخصصین اوپک پلاس افزایش تقاضای نفت در سال 2022 را به 4.2 میلیون بشکه در روز مجددا ارزیابی می‌کنند. ارزیابی قبلی 3.28 میلیون بشکه در روز بوده است. از طرفی شاخص PMI بخش تولیدی چین (کایکسین) ماه آگوست 49.2 اعلام شد. پیش‌بینی برای این شاخص 50.2 و عدد قبلی 50.3 بودند که نشان از وضعیت نامطلوب این شاخص در چین دارد. منفی شدن آمارهای اقتصادی چین تاثیر منفی روی قیمت های نفت می گذارد.

تحلیل تکنیکال نفت وست تگزاس

در نمودار روزانه زیر همانطور که مشاهده میکنید قیمت های نفت پس از ریزش سنگین هفته های گذشته که قیمت را به سطح 62 دلاری نیز رساند اکنون توانسته ریکاوری خوبی را انجام دهد و قیمت ها تا نزدیک سطح 70 دلاری نیز بالا آمده اند. در صورت تصویب افزایش عرضه 400 هزار بشکه ای اوپک پلاس قیمت های نفت میتواند نزولی گردد. در نمودار زیر نیز سطح 69.70 و 71.50 دلار سطوح مقاومتی پیش رو هستند و با احتمال بیشتر قیمت نفت میتواند از این ناحیه نزولی شود و به سطوح پایینتر حمایتی در 62.00 و 57.50 دلاری نیز برسد.

در دیدگاه دیگر و با یک سناریوی صعودی قیمت نفت وست تگزاس فقط در صورت عبور از سطح مقاومتی مورب خط قرمز و تثبیت بالای سطح 71.50 دلاری میتواند تا سطوح مقاومتی بعد در 75.40 و 77.00 دلار حرکت نماید.

نمودار تکنیکال نفت وست تگزاس (روزانه)

تحلیل نفت وست تگزاس (USOIL) | شهریور 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *