قیمت نفت امروز با جهش 12 درصدی به بالای 138 دلار رسید

قیمت نفت امروز با جهش 12 درصدی به بالای 138 دلار رسید

روزجاری در ابتدای هفته بازار نفت همگان را شوکه کرد و قیمت های نفت برنت با جهش خیره کننده به بالای 138 دلار در هر بشکه رسید. از عوامل مهم این رشد قیمت های نگرانی های جامعه جهانی از تامین و عرضه نفت و احتمال بالای حذف روسیه از بازار تولیدات نفتی است. از سری عوامل دیگر میتوان به حمله گسترده نیروهای روسیه به کیف پایتخت اوکراین برای تسخیر کامل این کشور اشاره کرد که بیش از پیش بازارهای جهانی را متلاطم کرده است.

تحلیل تکنیکال نفت برنت

در نمودار داده های هفتگی زیر قیمت از تمامی مقاومت های پیش رو عبور کرده است و در صدد رسیدن به هدف بعدی در 148 دلار و 50 سنت است. در تحلیل قبلی اشاره کرده بودیم که قیمت میتواند به هدف بعدی خود در 135.50 دلار برسد اما از ابتدای هفته قیمت از این هدف فراتر رفته و در حال نزدیک شدن به سقف کانال قرمز بلند مدتی است.

در حال حاضر قیمت نفت برنت حوالی 129 دلار در حال نوسان است اما در ادامه در هفته جاری قیمت های نفت میتواند تا سطوح حمایتی در 115 دلار و پایینتر اصلاح نماید و پس از آن مجددا روال صعودی خود را تا هدف بعدی در 148 دلار و 50 سنت آغاز کند.

در سناریوی بدبینانه نزولی فقط در صورتی که قیمت زیر سطح مورب حمایتی خاکستری تثبیت دهد میتوان به ریزش های بیشتر تا حمایت 87 دلاری امیدوار بود.

نمودار نفت برنت در تایم فریم هفتگی

نمودار نفت برنت
جهت مشاهده ی نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

نظر شما چیست؟ نظرات خود را در پایین همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

رصد لحظه‌ای و تحلیل روند روزانه بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *