تحلیل قیمت نفت خام برنت دریای شمال (UKOIL) | تاریخ 27 اردیبهشت ماه 1399

تحلیل قیمت نفت خام برنت دریای شمال (UKOIL) | تاریخ 27 اردیبهشت ماه 1399

نفت برنت ترکیبی است از 15 نفت خام مختلف که از حوزه‌های نفتی مختلف در سیستم‌های برنت و نینیان (Brent and Ninian systems)  واقع در دریای شمال استخراج می‌شود. این نفت در زمره نفت های سبک محسوب می‌شود.

این کالا، یکی از شناخته شده‌ترین شاخص‌های نفت خام است که به عنوان مبنای قیمت‌گذاری بسیاری از انواع نفت خام در بازارهای جهانی نفت به کار برده می‌شود. دو سوم نفت دنیا بر اساس نفت برنت قیمت‌گذاری می‌شود. از این نفت به طور گسترده برای قیمت‌گذاری قیمت نفت خام در اروپا استفاده می‌شود.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده میکنید، قیمت نفت برنت پس از نزول طولانی مدت در کانال نزولی شروع شده از تاریخ 20 فوریه 2020 تشکیل کندل انگالفینگ صعودی داده و توانسته است روند نزولی را به صعودی تغییر دهد.

تحلیل قیمت نفت خام برنت دریای شمال (UKOIL) | تاریخ 27 اردیبهشت ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

طی روزهای اخیر پس از کشمکش های فراوان بر سر قیمت نفت در بازارهای جهانی نفت برنت توانسته سقف کانال نزولی قبلی خود را بشکند و بطور پرقدرت تا قیمت 32 دلار رشد نماید. پس از دست یابی قیمت به عدد 32 دلار به ازای هر بشکه، قیمت در داخل یک الگوی امتدادی مثلث قرار گرفته و در حال نوسان بوده است. پس از تقابل بین عرضه و تقاضا نهایتا قیمت از سقف الگو خارج شده است و برای تحلیل ادامه روند قیمتی نمودار نفت برنت دریای شمال دو فرضیه صعودی و نزولی زیر مطرح است که در ادامه به آن میپردازیم:

  • فرضیه صعودی : در صورت تداوم حرکت صعودی در روزهای آتی افزایش فشار خریداران بر فروشندگان ابتدا مقاومت های 36.2 دلار و پس از آن 39.7 دلار بر سر راه قیمت متصور خواهد بود که این مهم میتواند نشانه های برگشت خریداران به بازار و افزایش متقاضیان نفت در بازارهای جهانی باشد.
  • فرضیه نزولی : در صورت برگشت قیمت در هفته پیش رو و ادامه بحران صنایع بزرگ مصرف کننده نفت در جهان انتظار میرود نمودار قیمت ابتدا حمایت های 29 دلار و پس از آن در صورت شکست عدد 26 دلار را بر سر راه خود مشاهده نماید.
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *