اقدامات دولت چین برای کنترل قیمت فولاد و تاثیر آن بر بازار ایران

اقدامات دولت چین برای کنترل قیمت فولاد و تاثیر آن بر بازار ایران

به گزارش سیگنال نقل از کانال کامودیتی؛ با وجود اصلاح 19 درصدی قیمت سنگ آهن و 17 درصدی ورق گرم و بیلت و میلگرد، قیمتها همچنان در محدوده بسیار مناسب برای تولیدکنندگان قرار دارد و شرایط بسیار مطلوب است.

چین بزرگترین واردکننده کامودیتی دنیا است و افزایش هر 1 دلار قیمت سنگ آهن، برای این کشور 1 میلیارد دلار هزینه واردات را افزایش میدهد. این موضوع باعث ورود این کشور به حوزه بورس کالا و مقررات تجارت کامودیتی‌ها شده که شرایط را برای کاهش قیمتها فراهم آورده است. البته صحبت از اتخاذ سیاستهای بلندمدت در جهت ثبات قیمتها نیز شده و در برنامه پنجساله 14 این کشور، دولت حالا بندهایی به منظور ثبات قیمتها اضافه نموده که میتواند بعنوان یک استراتژی بلندمدت، بر کل بازار کامودیتی دنیا اثرگذار باشد.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای بازارهای مالی را می‌توانید از کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال پی‌گیری نمائید.
اقدامات دولت چین برای کنترل قیمت فولاد و تاثیر آن بر بازار ایران

روند قیمت فولاد صادراتی ایران

کاهش قیمت‌ها با افت قیمت فولاد در بازار چین

در هفته گذشته، میانگین قیمت بیلت صادراتی ایران، ۶۶۵ دلار به ازای هر تن بود که نسبت به هفته پیش از آن، کاهش ۱.۵ درصدی را نشان می‌دهد. قیمت اسلب صادراتی ایران نیز در هفته گذشته با کاهش قیمت ۷۰ دلاری (۸.۲ درصدی) به ۷۸۰ دلار به ازای هر تن رسید…

اکثر مشتریانی آسیایی به خاطر افت قیمت‌ها در بازار چین، علاقه اندکی به واردات شمش فولادی نشان می‌دهند. در واقع، اکثر فعالان بازار فولاد میانی رویکرد صبر و انتظار را پیشه کرده‌اند و این امر باعث کاهش تقاضا برای فولاد صادراتی ایران در هفته گذشته و کاهش قیمت شمش و اسلب شد.

متال بولتن گزارش داده است که فولاد خوزستان (نماد بورسی فخوز) در هفته گذشته یک محموله ۳۰ هزار تنی بیلت با قیمت ۶۹۰ دلار به ازای هر تن و یک محموله ۳۰ هزار تنی اسلب با قیمت ۷۸۰ دلار به ازای هر تن به فروش رسانده است.

اقدامات دولت چین برای کنترل قیمت فولاد و تاثیر آن بر بازار ایران
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *