تحلیل قیمت جهانی مس | تاریخ 10 تیر ماه 1399

تحلیل قیمت جهانی مس | تاریخ 10 تیر ماه 1399

بازار جهانی مس با وجود ترس و نگرانی درباره عرضه این کالا در سه ماهه سوم سال 2020 بهترین عملکرد خود را از سال 2010 ثبت کرد. دلیل اصلی افزایش قیمت روزهای اخیر مس در بازار جهانی افزایش سطح مصرف کنندگان عمده صنایع در چین و نگرانی های از کاهش عرضه در امریکای جنوبی بخصوص شیلی عنوان میشود. با توجه به اینکه هنوز بسیاری از صنایع در جهان به میزان فعالیت قبل ازکرونا خود بازنگشته اند اما این عملکرد قیمتی برای این فلز ارزشمند بسیار خوب ارزیابی میگردد.

میزان تقاضا برای مس مصرفی در صنایع جهان از جمله خودروسازی تا صنایع الکتریکی و الکترونیکی به میزان 21 درصد در سه ماه سوم سال 2020 افزایش یافت و باعث گردید قیمت این فلز به بالای 6000 دلار بر هر تن از زمان شروع بیماری کرونا برسد.

هم اکنون نمودار قیمت مس در بورس فلزات لندن به شکل زیر میباشد:

تحلیل قیمت جهانی مس | تاریخ 10 تیر ماه 1399
*** توجه : قیمت ها براساس دلار به ازای هر پوند مس میباشد ***

از دید تکنیکال نیز نمودار قیمت مس به سطح قیمتی حساسی رسیده است. نمودار قیمت پس از افت شدید در اواسط ژانویه 2020 بالاخره در تاریخ 24 مارس 2020 روند صعودی خود را شروع کرده و در سه ماه اخیر رکورد جدیدی در رالی رشد قیمتی خود ثبت کرده است. هم اکنون قیمت درگیر سطح مقاومتی 2.7 دلار به ازای هر پوند مس میباشد که در صورت عبور اهداف مقاومتی ابتدا خط روند رسم شده و عدد 2.84 دلار میتواند در ادامه باشد. در صورت برگشت نیز کف های حمایتی ابتدا در 2.61 دلار و پس از آن 2.5 دلار مفروض است.

تحلیل قیمت جهانی مس | تاریخ 10 تیر ماه 1399
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *