تحلیل تکنیکال نماد ولیز (لیزینگ ایران) | 20 مهر ماه 1399

تحلیل تکنیکال نماد ولیز (لیزینگ ایران) | 20 مهر ماه 1399

شرکت لیزینگ ایران به منظور انجام فعالیت در زمینه اعطای تسهیلات به روش اجاره اعتباری دستگاه ها، ماشین آلات، تجهیزات و انواع خودرو اعم از سواری و کار به عنوان اولین شرکت لیزینگ در سال 1354 تاسیس و به ثبت رسید.

شرکت لیزینگ ایران با مجوز بانک مرکزی، وابسته به بانک تجارت در زمره خوشنام ترین شرکت های لیزینگ کشور است.

در ابتدا ما به تعریف لیزینگ می پردازیم:

” مجموعه ای از مبادلات اقتصادی مشتمل بر خرید، اجاره و نهایتا فروش کالاهای سرمایه ای و نیز کالاهای مصرفی با دوام را در بر می گیرد و لیزینگ یک فعالیت کاملا تخصصی می باشد. به عبارت دیگر قرارداد یاد شده بین شرکت لیزینگ به عنوان مالک یا موجر و متقاضی یا استفاده کننده از تسهیلات به عنوان مستاجر منعقد می گردد.”

شخصیت حقوقی شرکت در شهریور ماه سال 1380 با تصویب مجمع عمومی فوق العاده از شرکت سهامی خاص به شرکت سهامی عام تغییر نموده و در سال 1383 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و در شهریور ماه همان سال، به عنوان اولین شرکت لیزینگ، نام شرکت در فهرست تابلو اول بورس با نماد “ولیز” ثبت و معاملات بر روی سهام عام شرکت انجام گردید.

در معاملات امروز حدود 30 میلیون برگ سهم ولیز به ارزش 29 میلیارد تومان با  قیمت پایانی 9710 ریال (%4.63+) داد وستد شد و آخرین معامله در آن نیز در قیمت 9610 ریال به انجام رسید.

این سهم از بهمن ماه سال 1397 وارد روند انگیزشی جدید شد و توانست از قیمت حوالی 86 تومان تا 3100 تومان رشدی حدود 3450 درصد از خود بجای گذارد و پس از آن با اتمام 5 موج صعودی، با افزایش عرضه ها وارد روند نزولی شد و تا محدوده 910 تومان کاهش 70 درصدی داشت و پس از آن با برخورد به حمایت کانال صعودی، از صف فروش خارج شد و با بهبود تقاضا روبرو شد.

در ادامه می تواند با گذر از مقاومت 1070 تومان، با اهداف 1450 تومان و 1942 – 2000 تومان قابل بررسی باشد.

از طرف دیگر در صورت از دست رفتن حمایت کف قبلی و کف کانال صعودی، حمایت بعدی آن 790 تومان و پس از آن 516-554 تومان خواهد بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت رصد بازار و بروزرسانی تحلیل های سایت و اپلیکیشن سیگنال به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *