شتاب صعودی قیمت‌های جهانی نفت

شتاب صعودی قیمت‌های جهانی نفت

تحلیل بنیادی بازار نفت

دنیا تا سال 2040 نیاز به 17 تریلیون دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز دارد که معادل 30 درصد کل سرمایه گذاری ها در حوزه انرژی است با این وجود، فشار کشورهای اروپایی و آمریکا بر اعمال محدودیت در تامین مالی پروژه های توسعه ای سوخت های فسیلی (نفت و گاز) رو به رشد است.

این موضوع باعث فشار بر میزان سطح تولیدات عربستان و روسیه شده، به گونه ای که مدیرعامل Roseneft روسیه امروز گفته که در صورت عدم سرمایه‌گذاری شرکت‌های نفتی، دنیا به شدت شاهد کسری عرضه انرژی شده و قیمت‌ها به پرواز در خواهند آمد.

  • نفت وست تگزاس روزهای گذشته با عبور از سطح مقاومتی 66 دلاری در رکورد قیمتی 18 ماهه قرار گرفت و بالای این سطح تثبیت داد.
  • افزایش گپ قیمتی نفت و زغالسنگ و همچنین محدودیت عرضه نفت از سمت اوپک و اعلام پایبندی به حفظ سطح تولیدات، سیگنال افزایش قیمت ها را به بازار میدهد.
  • بدلیل وضعیت مبهم توافق برجام دنیا در سردرگمی به سر میبرد و نگران برهم خوردن بازار عرضه و تقاضا ناشی از توافق یا عدم آن است.
  • موجودی مخازن نفت آمریکا افت هفتگی 5.08 میلیون بشکه ای داشت که فرای انتظار 2.44 میلیون بشکه کاهش بازار است.
  • دلار با انتشار آمار اشتغال آمریکا و انتظار تداوم بهره پایین توسط فدرال رزرو، افت ارزش داشته که این نیز محرک قیمت نفت است.
  • تعداد حلقه چاه نفت آمریکا (تعداد دکلها) بدون تغییر هفتگی معادل 359 حلقه بوده و تعداد کل (شامل گاز و غیره) افت 1 حلقه ای هفتگی دارد.
  • افزایش میزان واکسیناسیون کرونا در کشورها و امید به رشد تقاضا نیز از دیگر دلایل محرک قیمت نفت در میان مدت 6 ماهه الی یکساله است.
روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

تحلیل تکنیکال قیمت نفت وست‌تگزاس

در نمودار هفتگی زیر مشاهده میکنید پس از شکست سطح مقاومتی 66 دلاری برای نفت وست تگزاس و بسته شدن کندل هفتگی بالای این سطح بازار به افزایش قیمت ها امیدوارشده و انتظار میرود قیمت ها در کوتاه مدت حتی تا سطوح 75 دلاری نیز رشد کنند.

بر سر راه صعود قیمت در محدوده 70 الی 75 دلاری سطح مقاومتی دینامیک مشکی رنگ قرار دارد که با توجه به سابقه قیمتی نمودار این سطح بسیار قدرتمند ظاهر شده و میتواند برای صعود های بیشتر دردسرساز شود. در صورت واکنش قیمت در تایم فریم هفتگی و مشاهده کندل های برگشتی و نزولی از این سطح میتوان به اصلاح قیمتی نفت از این سطح تا میزان 50 الی 61.8 درصد فیبو موج صعودی قبل (حتی تا محدوده 44.5 دلار)  امیدوار بود و برای نفت یک اصلاح کوتاه مدت متصور شد.

در صورت وقوع این فرضیه سطوح حمایتی مهم بر سر راه قیمت اعداد 58 و 51.5 و نهایتا 44.5 دلار خواهند بود و در صورت شکت سطح مهم داینامیک (مورب) مشکی ذکر شده قیمت ها میتوانند سطوح بعدی مقاومتی در اعداد 88 و 108 دلاری را فعال نمایند.

در نمودار روزانه نیز مشخص است که سطح حمایتی مورب داینامیک قرمز رنگ مدافع قیمت به جهت جلوگیری از ریزش بوده و در صورت ریزش به زیر این سطح حمایت ها در سطوح پایین‌تر فعال خواهند گردید.

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت نفت وست‌تگزاس (هفتگی)

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

نمودار تحلیل تکنیکال قیمت نفت وست‌تگزاس (روزانه)

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *