لونا؛ نابودی کامل یا فرصتی برای سرمایه‌گذاری

لونا؛ نابودی کامل یا فرصتی برای سرمایه‌گذاری

اگر بازار ارزهای دیجیتال رو دنبال کرده باشید، حتما از این موضوع مطلع هستید که به تازگی لونا ( LUNA ) به رده دهم این بازار سقوط کرد و جایگاه خودش رو به دوج کوین ( DOGE ) داد.

با توجه به اتفاقاتی که برای این ارز دیجیتال افتاده، در این مقاله قصد داریم یک فرصت سرمایه‌گذاری بسیار خوب در بازار کریپتوکارنسی رو در اختیار شما بزاریم و پروژه لونا رو باهم بررسی و آنالیز کنیم؛ پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

برای درک شما عزیزان به بررسی ارز دیجیتال لونا از دو دیدگاه تکنیکال و فاندامنتال خواهیم پرداخت.

فاندامنتال

  • Terra
  • LUNA

شبکه Terra

بلاک چین ترا ( Terra ) توسط Terrafrom Labs در کره جنوبی با استفاده از تکنولوژی قدرتمند شبکه کازماس ( Cosmos ) ساخته شد و هدف آن ایجاد یک اکوسیستم برای استیبل کوین‌ها و امورمالی غیرمتمرکز بود و ارز لونا ( Luna ) هم به عنوان پشتوانه این اکوسیستم بوجود آمد.

مشکلات تتر و استیبل کوین‌های متمرکز

شاید در وهله اول با بودن استیبل کوین هایی مانند تتر  ( USDT ) یا USDC، به این موضوع فکر کنیم، که اصلا چه نیازی به ایجاد یک استیبل کوین جدید هست؟!

باید این موضوع را بدانیم غیر شک و شبه‌هایی که در اداره استیبل کوین تتر ( USDT ) و پشتوانه آن وجود دارد، با اینکه در حال حاضر بیشترین سهم در بازار استیبل کوین ها را دارد، اما یک شبکه متمرکز است و تا امروز بالای 500 حساب کیف پول را مسدود کرده و همین موضوع موجب نگرانی عده زیادی از فعالین دنیای کریپتوکارنسی شده است.

یکی از چیزهایی که در درنیای بلاک چین و با ظهور این فناوری به ما وعده داده شد، عدالت و برابری بود؛ یکی از عوامل بوجود آمدن دموکراسی و برابری در این دنیا، غیرمتمرکز بودن است؛ این موضوع یعنی یک فرد، شرکت یا حتی کشور نمی‌تواند برای بقیه تعیین تکلیف کند و  نظر نهایی از طریق رای‌گیری بدست می‌آید؛ با چنین موضوعی، دیگر فرقی نمی‌کند شما در کدام کشور زندگی می‌کنید و یا تحت چه تحریم هایی هستید، با خیال راحت می‌توانید استیبل کوین های خود را کیف پولتان نگهداری کنید و از ریسک های سیاسی این دنیا مصون بمانید.

کاربرد لونا ( LUNA )

کاربرد اصلی ارز لونا ( LUNA )، پشتوانه استیبل کوین‌های شبکه ترا ( Terra ) است. در واقع به ازای هر استیبل کوینی که ایجاد می‌شود، معادل همان مقدار ارز لونا ( LUNA ) در شبکه سوزانده می‌شود؛ به همین دلیل عرضه و تقاضای استیبل کوین‌های این شبکه به طور مستقیم به ارز لونا ( LUNA ) گره خورده و این موضوع به شدت روی قیمت لونا ( LUNA ) تاثیرگذار است.

دیفای‌ها ( DeFi )

اصلی ترین عامل تقاضا برای استیبل کوین‌های شبکه ترا ( Terra )، دیفای‌ها ( DeFi ) و پروتکل‌های محبوب روی این بلاک چین است؛ در واقع تمرکز اصلی سازنده این شبکه هم، روی توسعه دیفای‌های ( DeFi ) این بلاک چین واقع شده و شرط اصلی استفاده از این پروتکل‌ها، استفاده از استیبل کوین‌های شبکه ترا (Terra ) است؛ همین موضوع عامل رشد ارز دیجیتال لونا ( LUNA ) در این چند وقت بوده است.

TVL

با اینکه تعداد پروتکل‌های شبکه ترا (Terra ) کمتر از شبکه های دیگر است اما TVL ( مقدار سرمایه قفل شده ) این شبکه رتبه دوم بازار را به خودش اختصاص داده و اگر این نکته را لحاظ کنیم که هنوز پروتکل‌های زیادی قرار است در این شبکه لانچ شوند، متوجه اهمیت سرمایه‌گذاری روی لونا ( LUNA ) می‌شویم؛ بد نیست باهم به بررسی چند پروتکل محبوب روی این شبکه بپردازیم.

پروتکل های شبکه ترا ( Terra ) Mirror Protocol

پروتکل میرور ( Mirror ) به شما این اجازه را خواهد داد که توکن‌های  شبکه ترا ( Terra ) را با سهام‌های کمپانی‌های مختلف مبادله کنید و به راحتی و بدون هیچ دردسر اضافه‌ای، روی سهام‌های کمپانی‌های بزرگ مثل تسلا، اپل، گوگل و … سرمایه‌گذاری کنید.

Anchor Protocol

شما می‌توانید با واریز استیبل کوین ust به پروتکل انکور ( Anchor )، سالانه 20 درصد سود دریافت کنید؛ در مقام مقایسه باید گفت بانک‌های ایالت‌متحده سالانه 1 الی 2 دردصد و پروتکل‌های کریپتویی رقیب نیز، سالانه 5 الی 6 درصد سود در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع پروتکل انکور ( Anchor ) بهترین مکان برای نگهداری سرمایه‌های نقد شماست.

Astroport

در واقع صرافی غیرمتمرکز آسترُپورت ( Astroport ) تمام الگوریتم‌های یونی سواپ ( UniSwap )، کرو ( Curve ) و بالانسر ( Balancer ) را یک‌جا دارد و همین موضوع باعث به‌وجود آمدن یک صرافی غیرمتمرکزِ انعطاف پذیر باچندکاربرد شده که علاوه‌براینکه، تمام کارهای صرافی‌های مذکور را می‌تواند انجام دهد؛ برای بهینه سازی هر استخر از بهترین الگوریتم‌های موجود استفاده می‌کند.

Mars Protocol

اگر با سیستم وام‌گیری در پروتکل‌های کریپتویی آشنا باشید، می‌دانید علاوه بر سازوکار پیچیده و محدودیت‌های زیاد، عملا کاربرد چندانی در اخیتار مخاطبان خود قرار نمی‌دهد اما پروتکل مارس ( Mars ) برگ برنده‌ای برای روکردن دارد.

در واقع چیزی که پروتکل مارس ( Mars ) را خاص کرده، این است‌که، لازم نیست شما سرمایه خود را در مارس قفل کنید، بلکه می‌توانید از دیگر پروتکل‌های شبکه ترا ( Terra ) به عنوان وثیقه استفاده کنید.

اما نکته ماجرا در این قسمت نهفته است که، شما می‌توانید سرمایه خودتان را در انکور ( Anchor ) قفل کنید و از آن به عنوان وثیقه برای گرفتن وام در مارس ( Mars ) استفاده کنید؛ در این صورت شما با اهرم 2، می‌توانید از دیفای‌های ( DeFi ) اکوسیستم شبکه ترا ( Terra ) استفاده کنید.

Ozone

تا اینجای کار متوجه شدیم یکی از بهترین پروتکل‌های شبکه ترا ( Terra )، پروتکل انکور ( Anchor )است؛ اما خیلی از کمپانی های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در چنین پروتکل‌هایی نیاز به تضمین دارند؛ به عنوان مثال صندوق بزرگ گری اسکیل ( GrayScale )، اعلام کرده که شرایط ایجاد یک صندوق روی ارز لونا ( LUNA) را بررسی می‌کند، چنین موضوعی می‌تواند فشار خرید شدیدی به بازار وارد کند.

در همین راستا کمپانی Risk Harbor وظیفه بیمه کردن پروتکل انکور ( Anchor ) رو تحت عنوان نام اُزون ( Ozone ) برعهده گرفته، که همین موضوع ریسک شبکه ترا ( Terra ) را به شدت پایین می‌آورد و جذابیت آن را دو چندان می‌کند.

درواقع پروتکل اوزون ( Ozone )، قرار است علاوه بر سوزاندن بخشی از توکن‌هایی که در شبکه به عنوان کارمزد پرداخت می‌گردد، با بهینه کردن ارتباط این شبکه با اکوسیستم کازماس ( Cosmos )، هم سرعت و قدرت شبکه را در ارتباط با شبکه‌های دیگر افزایش دهد.

بررسی تکنیکالی لونا ( LUNA )

در واقع تا اینجا هر چیزی که لازم بود که در مورد شبکه ترا ( Terra ) و ارز لونا ( LUNA ) بدانید را گفتیم، اما برای داشتن یک سرمایه‌گذاری موفق نیاز داریم که نگاهی به چارت و بررسی تکنیکالی ارز لونا ( LUNA ) داشته باشیم و نقاط مناسب سرمایه‌گذاری را را باهم پیدا کنیم.

باید این نکته را به یاد داشته باشیم که اگر می‌خواهیم یک سرمایه‌گذار موفقی باشیم، اول از همه باید شرایط و احساسات بازار و روند غالب خرسی یا گاوی را در نظر بگیریم و با توجه به این موضوع در انتهای یک روند خرسی با مدیریت سرمایه و ریسک، سرمایه‌گذاری خود را انجام دهیم؛ زیرا هیچکس نمی‌تواند انتهای یک روند را تشخیص دهد اما در محدوده‌های مناسب با پتانسیل بازگشت بالا، می‌توان سرمایه‌گذاری کرد.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال لونا ( LUNA )

نمودار روزانه 12/11/1400
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

ارز دیجیتال لونا ( LUNA )، متاسفانه کانال صعودی خود را از دست داده و برگشت به بالا این ارز دیجیتال می‌تواند، نشانه پولبک به همین کانال باشد؛ یکی از بهترین محدوده‌ها برای سرمایه گذاری بر روی ارز دیجیتال لونا ( LUNA )، در حوالی حمایت‌های 35 و 27 دلاری است که می‌تواند باعث تغییر روند و ثبت ATH جدید برای لونا ( LUNA ) شود.

سرمایه گذاری موفق

باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که هنوز پروتکل‌های Mars و Prism و Levana در دست اجرا هستند و با روی کار آمدنشان می‌توانند فشار خرید بیشتری به بازار اضافه کنند. از طرفی باید شرایط خرسی بازار و Setiment  و روند بیت کوین را هم زیر نظر بگیریم و با جمع بندی تمام این موضوعات، تصمیمی درست و منطقی برای سرمایه‌گذاری روی ارز دیجییتال لونا ( LUNA) بگیریم.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم یکی از بهترین آلت‌کوین‌های بازار برای روند گاوی آینده را معرفی کنیم؛ شاید اکنون به درک بهتری از ساختار شبکه ترا ( Terra )  و تحولی که دارد در صنعت دیفای ( DeFi ) ایجاد می‌کند، داشته باشیم و حالا بهتر دلیل رشد ارز دیجیتال لونا ( LUNA ) را می‌دانیم و در صورتی که روزی در مارکت کپ، پشت سر اتریوم ایستاد، دلیل آن را درک می‌کنیم.

پرسش و پاسخ

چقدر از تحلیل صورت گرفته بر روی ارز دیجیتال لونا ( LUNA ) و اکوسیستم ترا ( Terra ) راضی بودید؟!

آینده کدام پروژه کرپتویی را جذاب و موفق می‌بینید؟!

منتظر نظرات زیبای شما زیر همین پست هستیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران