تحلیل تکنیکال فولاد به همراه نمودار (13 مرداد ماه 1399)

تحلیل تکنیکال فولاد به همراه نمودار (13 مرداد ماه 1399)

شرکت فولاد مبارکه اصفهان در 28 اسفند 1369 به صورت سهامی خاص تاسیس شد و از سال 1372 بهره برداری ازآن اغاز شد. در سال 1383، شخصیت حوقیقی شرکت به سهامی عام تغییر یافت و از 07/12/1385 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد و سهام شرکت برای اولین بار در 20 اسفند ماه همان سال برای اولین بار مورد معامله قرار گرفت.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 10،881،702 میلیون ریال بوده که طی چند مرحله به 209،000،000 میلیون ریال تا پایان سال 1398 افزایش یافته است.

از تعداد کل سهام شرکت، حدود 30 درصد در اختیار شرکت سرمایه گذاری استانی، 17.2 درصد متعلق به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و بانک رفاه نیز با مالکیت 10.6 درصدی از سهامداران عمده شرکت فولاد مبارکه اصفهان هستند.

در معملات امروز بیش از 133 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 20940 ریال ( 2.29%-) داد و ستد شد.

این سهم پس از رشدی که از اوایل سال جاری از قیمت 440 تومان شروع کند تا به امروز بازدهی 366 درصدی را از خود به ثبت رسانده است. از دید موجی به نظر می رسد اکنون سهم درون موج اصلاحی 4 از یک روند صعودی 5 موجی قرار دارد و می تواند با گذر از سقف قبلی و افزایش تقاضا برای خرید سهم، با اهداف 2900 تومان، 3570 تومان و 4600 تومان قابل بررسی باشد.

از طرف دیگر اگر سهم با ادامه عرضه ها روند نزولی خود را ادامه دهد، بازه حمایتی 1830-2000 تومان را به عنوان حمایت اول آن نام برد و حمایت بعدی آن در صورت از دست رفتن این سطح، 1635 تومان خواهد بود.

همانطور که در نمودار هفتگی سهم مشخص است این سهم پس از گذر از کانال بلند مدت سطح دوم خود در حال پولبک به مقاومت شکسته شده است. در صورت حفظ این حمایت، می توان به ادامه روند صعودی سهم امیدوار بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • خیلی ممنون این تحلیل یعنی انشالله تو این ماه اتفاق بیفته من الان تو ضررم

  • سلام ببخشید بنده تعدادی ازسهام راقبل ازبسته شدن فولاد خریداری نمودم وحالا درپرتفوی بنده علامتی روی فولاد گذاشته بودن وقتی روی آن کلیک کردم نوشته بود سودمجمع 250000 …
    این سودچگونه به سهامداران فولاد داده می شود؟
    آیا این سهم رشد خواهدکرد که آن رانگه دارم؟
    چندروزبعدازمجمع دوباره سهام قابل خرید و فروش می باشد؟
    باسپاس

    • سلام
      برای اطلاع از نحوه توزیع سود به سایت کدال مراجعه کنید و نماد فولاد رو جستجو نمایید و نحوه پرداخت سود رو مطالعه کنید.

  • سلام دستتون درد نکنه

    لطفا اگه میشه سهام همراه رو هم هر چند وقت یبار تحلیل کنین

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

  • اگر تمام افرادی که در بورس فعالیت میکنن. طالب رشد ثروت خود هستن.فقط یک راه وجود داره. وانهم عرضه نکردن سهامی که خریدن. وصبوری وتا نیاز شدید مالی ندارن سهم رو مثل ماشین ویا زمین ویا طلا ویا خانه که خریده اند. ان را حفظ کنند
    وتفکر حباب در بورس کاملا اشتباه هست. زیرا همه چیز در ایران گران شده. لذا سهام هم طبعا رشد کرده
    صبوری. صبوری. صبوری= رشد سرمایه

  • با تشکر از زحمات ارزشمندتون. لطفا هرچندوقت تحلیل فولاد رو به روز کنید، سهامدارش زیاده. 🙂
    کارتون عالیه

    • سلام دوست عزیز… درخواست شما به تیم تحلیلی سیگنال منتقل شد.

  • سهم باوجود اصلاح چند روزای که داشته بسیار ارزنده و بنیادی قوی دارد ونیز بادرنظر گرفتن اینکه اصلاح فولاد برروی شاخص کل تاًیر زیادی دارد و از حمایت دولت در جهت عرضه داراسوم برخوردار هست وسود بسیار خوبی درچندماه آینده به سهامداران خواهد داد