تحلیل تکنیکال فملی | سه شنبه 2 دی 1399

تحلیل تکنیکال فملی | سه شنبه 2 دی 1399

شرکت ملی صنایع مس ایران یکی از شرکت های بزرگ بازار سرمایه، در بازار اول بورس و گروه “فلزات اساسی” با نماد “فملی” مورد معامله قرار می گیرد.

در جریان معاملات امروز، بیش از 95 میلیون برگ سهم به ارزش حدودی 150 میلیارد تومان با قیمت پایانی 15690 ریال (1.38%-) داد وستد شد.

قدرت خریداران حقیقی به فروشنده های حقیقی در معاملات امروز، عدد 0.78 را نمایش داد و بیش از 32 میلیارد تومان نیز خروج پول حقیقی از سهم داشتیم.

این سهم پس از رشدی که تا قیمت حدودی 2000 تومان (تعدیل شده) داشت با افزایش عرضه ها روبرو شد و تا نزدیکی 1000 تومان (تعدیل شده) کاهش قیمت را تجربه کرد و از محدوده میانگین 200 روزه، با ورود خریداران و افزایش تقاضا، بخش زیادی از ریزش خود را پس گرفت.

در معاملات هفته گذشته، خوشبختانه سهم توانست از میانگین 100 روزه خود عبور کند. در صورت تثبیت روی این سطح و همچنین گذر از خط روند نزولی، می تواند تا سطح 2000 تومان در گام اول، و سپس 2500 تومان و پس از آن 3275 تومان به رشد خود ادامه دهد.

شکل کندل های این هفته، نشان از بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان می دهد، فروشندگان انتظار کاهش قیمت، و خریداران به امید شکست مقاومت خرید و فروش های خود را انجام دادند پس باید معاملات روزهای آتی سهم را دنبال کرد و بهترین تصمیم را برای نگهداری یا ورود به سهم گرفت.

مهمترین حمایت آن را می توان میانگین 100 روزه و همچنین  بازه 1300-1365 تومان در نظر گرفت که می تواند از افت بیشتر قیمت جلوگیری کند.

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید.

از دید موجی، سهم پس از اتمام روند انگیزشی، وارد اصلاح شده است و به نظر می رسد، سهم درون آخرین گام اصلاحی خود قرار دارد و می تواند با تکمیل اصلاح، روند صعودی خود را آغاز کند.

جمع بندی:

با توجه به شکل کندل ها و قرار گیری سهم در محدوده مقاومتی، بهترین و کم ریسک ترین منطقه ورود به سهم را می توان پس از شکست مقاومت خط روند نزولی و در پولبک به این سطح یا در قیمت های پایین و نزدیک به حمایت، با در نظر گرفتن قدرت خریدار و فروشنده و نحوه معاملات آن در نظر گرفت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل تکنیکال، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • چرا سهام جایزه فملی به پرتفوی سهام عدالت اضافه نشده

  • فملی و چند تا سهام اصلی رو اگه hold کنی طولانی مدت برا ده سال سی سال دگه جواب میده.خلاص‌
    بخوای تردید و نوسان اصلا فایده ندارد همش ضرر.فقط بلند مدت خلاص

  • از هر چی اسم فملی بدم میاد ۵ ماه است که مثبت را ندیده و هر روز ضرر می خوره وقتی هم باز شد از عمد وبرای اینکه اسمشو نبینم تو ضرر فروختم و الان که چک میکنم مبینم سود کردم چون باز هم در ضرر است