تحلیل تکنیکال فولاد خوزستان (فخوز) 24 آبان ماه 99

تحلیل تکنیکال فولاد خوزستان (فخوز) 24 آبان ماه 99

شرکت فولاد خوزستان با ارزش بازاری حدود 660 هزار میلیارد ریال در در بازار اول بورس زیرگروه فلزات اساسی معامله می شود. این شرکت در سال مالی قبل مبلغ 158400 میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به سال مالی قبل %40 رشد داشته است. از این مبلغ میزان 36971 میلیارد ریال سود عملیاتی شناسایی شده است. گزارش 6 ماهه سال 1399 نشان می دهد که سود عملیاتی شرکت حدود 34721 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل %50 رشد داشته است.

با توجه به مصوبه هیات مدیره و اطلاعیه منتشره در سامانه کدال، شرکت برنامه افزایش سرمایه از مبلغ 19048 تا مبلغ 50000 میلیارد ریال را در دستور کار دارد که می تواند برای سهامداران بسیار جذاب باشد. نمودار قیمت سهم در تایم هفتگی نشان می دهد رفتار سهم را می توان در دو کانال بلند مدت و میان مدت بررسی کرد.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در کانال بلند مدت سهم پس از خروج از سقف کانال در حال پولبک به سقف شکسته شده می باشد. از آنجایی که این اصلاح در محدوده %61.8 فیبوناچی قرار دارد، می توان انتظار بازگشت سهم از این محدوده را داشت.

رفتار سهم در کانال میان مدت خود را در تایم روزانه بررسی می کنیم.

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

سهم پس از برخورد با ناحیه تراکم حمایتی خط وسط کانال و حمایت 29000 ریال، اصلاح خود را به پایان رسانده و با  تشکیل الگوی بازگشتی دوقلو کف اولین نشانه از صعود را بروز داده است، که محل تایید آن شکست خط گردن در محدوده 36000 خواهد بود. نشانه دوم شکست خط روند نزولی کوتاه مدتی بود که اواخر شهریور ماه در سهم دیده شد. در صورت تثبیت قیمت در بالای این خط می توان انتظار حرکت سهم به سمت سقف کانال میان مدت و شکست قله های قبلی را با در نظر گرفتن خط روند صعودی در اندیکاتور RSI به عنوان حد ضرر داشت. در غیر این صورت سهم به روند نزولی خود ادامه داده و تا کف کانال افت خواهد نمود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *