تحلیل تکنیکال صبا به همراه نمودار (5 شهریور ماه 1399)

تحلیل تکنیکال صبا به همراه نمودار (5 شهریور ماه 1399)

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (سهامی خاص) در بهمن ماه سال 1377 تاسیس و در آذر 1383 نام شرکت به شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (سهامی عام) تغییر یافت و در سال 1393 این شرکت در فهرست نرخ های سازمان بورس اوراق بهادار با نماد “صبا” در گروه  “سرمایه گذاریها” درج شد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به عنوان یک هلدینگ مالی، علاوه بر مدیریت سبد سهام، سرپرستی و مدیریت شرکت های تابعه خود که عمدتا در حوزه خدمات مالی متمرکز می باشند را بر عهده دارد. این شرکت در حال حاضر در صنعت سرمایه گذاری، کارگزاری اوراق بهادار، کارگزاری بورس کالا، کارگزاری بیمه و ارائه خدمات مدیریتی جهت واگذاری شرکت ها فعالیت دارد که در ادامه هرکدام از شرکت های فرعی فعال در این زمینه به اختصار معرفی میگردد.

شرکت سرمایه گذاری صبا تامین

این شرکت در سال 1378 با سرمایه ثبتی 1 میلیارد ریال تحت پوشش شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی “شستا” به عنوان یک هلدینگ تخصصی در حوزه کاشی و سرامیک در قالب سهامی خاص تاسیس شد.

کارگزاری اوراق بهادار

شرکت کارگزاری صبا تامین از جمله نهادهای مالی است که در حوزه خدمات واسطه گری در بازار سرمایه فعالیت می نماید. فعالیت اصلی این شرکت انجام معاملات اوراق بهادار در بازار بورس و فرابورس به نام مشتریان و به حساب ایشان می باشد. شرکت در سال منتهی به 29/12/1397 با در اختیار داشتن 2.1 درصد از سهم بازار، رتبه 9 را در بین بیش از 100 شرکت کارگزاری فعال در بازار سرمایه کشور را به خود اختصاص داده است.

سرمایه گذاری هامون شمال

این شرکت در سال 1384 به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شد که در سال 1387 توسط هلدینگ صبا تامین خریداری شد. عمده سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری هامون شمال در سهام شرکت های بورسی صورت پذیرفته است.

کارگزاری بیمه

شرکت کارگزاری رسمی بیمه تامین آینده در سال 1387 به عنوان تنها کارگزار حقوقی بیمه در مجموعه شرکت های شستا با هدف تجمیع پرتفوی سازمان و واحدهای تابعه و ارائه خدمات مناسب، به منظور حفظ و صیانت از دارایی های شرکت ها و کارکنان تاسیس گردید.

سرمایه و سهامداران شرکت

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ 100 میلیون ریال بوده که طی چند مرحله به مبلغ 15،000،000 میلیون ریال افزایش یافته است. همچنین این شرکت برنامه افزایش سرمایه به 45،000،000 میلیون ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را در دست دارد.

در حال حاضر 88 درصد از کل سهام این شرکت در اختیار شرکت تامین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده قرار دارد.

بررسی تابلو معاملات و تحلیل تکنیکال

در معاملات دیروز بیش از 10 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 30998 ریال (4.57%+) به ارزش 311 میلیارد ریال داد و ستد شد و سهم با صف خرید به کار خود پایان داد.

قدرت خریداران حقیقی حدود 5.6 برابر فروشندگان حقیقی بود و هر خریدار حقیقی به طور میانگین 34 میلیون تومان سهم خریده است و سهم فروش حقیقی ها در حدود 6 میلیون تومان بوده است و 284 میلیون تومان خروج پول حقیقی داشته ایم.

از دید تکنیکالی این سهم در نزدیکی حمایت بازه 2950-3050 تومان قرار دارد که می تواند مانع افت بیشتر قیمت سهم شود. در صورت افزایش عرضه ها در سهم، حمایت های بعدی آن را می توان 2760 تومان و 2350 تومان در نظر گرفت.

در صورت ادامه تقاضا برای خرید سهم، اهداف 3500 تومان، 3900 تومان و 4600 تومان را می توان برای سهم متصور بود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت مشاهده بروزرسانی نمادهای معرفی شده در سیگنال و رصد بازار به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) مراجعه کنید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران