تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) | 22 تیر 1400

تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) | 22 تیر 1400

زمانی که نام ریپل را می‌بریم بلافاصله ارز دیجیتال XRP در ذهنمان تداعی می‌شود اما در واقع ریپل (Ripple) یک کمپانی و ارز دیجیتال XRP  یکی از محصولات این شرکت است.

معرفی ریپل

ریپل یک پروتکل پرداخت متن باز است که به صورت غیر متمرکز فعالیت می‌کند و از این نظر با بسیاری از رمز ارز های موجود در بازار کریپتوکارنسی ( ارز دیجیتال ) که اغلب غیر متمرکز هستند، متفاوت است. این ارز دیجیتال که توسط جد مک‌کالب و کریس لارسن در سال 2012 ایجاد شد، می‌کوشد تا پرداخت های بین‌المللی را به صورت ایمن و فوری در هر اندازه و مقدار، با کارمزد بسیار پایین انجام دهد.

هدف از ایجاد ریپل

هدف ارز دیجیتال ریپل به گفته وبسایت آن، این است که مردم بتوانند از “باغ های محصور” شبکه های مالی خلاصی پیدا کنند؛ منظور از باغ‌های محصور همان کارت‌های اعتباری، بانک‌ها، پرداخت های اینترنتی و سایر ابزار هاای مالی هستند که دسترسی ها را محدود می‌کنند، برای تبادل پول کارمزد می‌گیرند و تاخیرهایی را در هنگام تراکنش بر مردم تحمیل می‌کنند.

در واقع هدف ریپل بر خلاف بیت کوین و بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتال، ارائه سرویس و خدمات به بانک‌ها و موسسات مالی می‌باشد و در این راه رقبایی همچون سوئیفت را بر سر راه خود می‌بیند.

چالش های پیش روی ریپل

از چالش ها و مشکلات نقل و انتقال پول توسط سوئیفت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زمان بر بودن: تسویه هر تراکنش بین دو بانک در دو سوی دنیا، بین 3 تا 5 روز کاری زمان نیاز دارد.
  • کارمزد بالا: هزینه کارمزد تراکنش های بین‌المللی بانک‌ها حدود 1.6 تریلیون دلار در سال است.
  • واسطه های متعدد: برای انجام یک تراکنش بین دو بانک، تعداد زیادی بانک واسط درگیر می‌شوند.
  • ریسک بالا: شاید باورش سخت باشد، اما ریسک گم شدن تراکنش های مالی در سوئیفت وجود دارد.

در واقع ریپل می‌کوشد با از بین بردن مشکلات و چالش های بالا، جایگزینی امن و قابل اطمینان برای سوئیفت باشد؛ به صورتی که سرعت هر تراکنش ارز دیجیتال ریپل تنها 4 ثانیه است و همچنین کارمزد تراکنش های این شبکه بسیار کم می‌باشد.

نمودار تحلیل تکنیکال ریپل (هفتگی)

جهت مشاهده نموار با کیفیت بهتر کلیک کنید

در تایم فریم هفتگی ارز دیجیتال ریپل در یک نمودار صعودی بلند مدت در حال نوسان است. برخوردهایی که ریپل با این کانال داشته و خطوط کانال که بارها به درستی نقش مقاوم و حمایت را ایفا کرده‌اند، این کانال ماژور را برای ما تبدیل به یک کانال خیلی مهم می‌کند.

ارز دیجیتال ریپل پس از سه باز برخود به خط یک چهارم (آبی رنگ) کانال ماژور در رد شدن از آن ناکام بوده و هر بار با یک اصلاح سنگین مواجه شده و پس از برخورد به خط پایینی کانال دوباره حمایت گشته است؛ اکنون از ریپل طبق رفتار گذشته انتظار می‌رود، تا دوباره در منطقه مشخص شده حمایتی سبز رنگ، حمایت شود و اصلاح این رمز ارز محبوب خاتمه پیدا کند.

نمودار تحلیل تکنیکال ریپل (روزانه)

جهت مشاهده نمودار با کیفیت بهتر کلیک کنید

در تایم فریم روزانه بهتر می‌توان نواحی مقاومتی و حمایتی را مشخص کرد؛ خط روند نارنجی رنگ که بارها به عنوان حمایت عمل کرده، حالا بعد از شکست سد محکمی برای رشد بیشتر ریپل به حساب می‌آید و به مانند یک مقاومت خیلی مهم عمل می‌کند.

در حال حاضر می‌توان ریپل را درون یک کانل نزولی کوتاه مدت در نظر گرفت؛ از ریپل انتظار می‌رود که با نوسان درون همین کانال نزولی کوتاه مدت خود را به منطقه حمایتی سبز رنگ، مماس با خط نزولی کانال ماژور برساند و همان نواجی پایانی باشد بر اصلاح این ارز دیجیتال محبوب، همچنین به علت ماهیت ماژور بودن کانال صعودی، تا زمانی که حمایت 0.36500 دلار رو به پایین نشکسته است، ما همچنان نمی‌تواینم شکستی برای خط کانال ماژور در نظر بگیریم.

نظر شما چیست؟!

به نظر شما اجرای قرارداد‌های هوشمند چه تاثیری برقیمت ارز دییجیتال ریپل خواهد داشت؟!

نظر خود را زیر همین پست برایمان کامنت کنید.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • با توجه به رکود فعلی بازار جهانی و کرونا و تعطیلی های آن،اکثر رمز ارزها سقوط قیمت داشته اند و بنظر محاسبات من فعلا اکثر رمز ارزها بخصوص ریپل در مسیر نزولی قرار دارند