تحلیل تکنیکال ثاخت به همراه نمودار (14 مهر ماه 1399)

تحلیل تکنیکال ثاخت به همراه نمودار (14 مهر ماه 1399)

شرکت بین المللی توسعه ساختمان در بهمن ماه سال 1364 به نام شرکت سرمایه گذاری ساختمان (سهامی خاص) در تبریز به ثبت رسید. پس از تغییر شخصیت حقوقی شرکت به سهامی عام، نام شرکت به “شرکت بین المللی توسعه ساختمان (سهامی عام)” تغییر یافت و در سال 1383 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد.

این شرکت به عنوان هلدینگ تخصصی بخش ساختمان و مسکن شرکت سرمایه گذاری غدیر (سهامی عام)، فعالیت های متنوعی به صورت مستقیم و یا از طریق شرکت های تابعه و وابسته خود از جمله شرکت های آ.س.پ (سهامی عام)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (سهامی عام) به صورت توسعه دهنده کلان در صنعت ساختمان با اولویت توسعه زمین انجام می دهد.

اهم فعالیت های شرکت طبق اساس نامه عبارتند از:

  • خرید و فروش ملک و زمین به منظور احداث ساختمان، شهرک، مجتمع های ساختمانی، کارخانجات، مشارکت و سرمایه گذاری
  • احداث و اجاره کارخانجات تولید مصالح ساختمانی
  • خرید و فروش و اجاره ابزار و ماشین آلات ساختمانی و راهسازی و مصالح ساختمانی در داخل و خارج از کشور
  • تاسیس شرکت های جدید با مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی
  • پذیره نویسی و خرید و فروش سهام و انجام معاملات مربوط به سهام و سایر اوراق بهادار داخلی و خارجی و سایر امور مرتبط با فعالیت شرکت.

شرکت بین المللی توسعه ساختمان با نماد “ثاخت” از زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری غدیر (سهامی عام) است که در بازار دوم بورس با سرمایه ثبت شده 6000 میلیارد ریال مورد معامله قرار می گیرد. حال به بررسی تابلو معاملات و شرایط تکنیکی این سهم می پردازیم.

در معاملات امروز، بیش از 78 میلیون برگ سهم به ارزش 317 میلیارد ریال با قیمت پایانی 4060 ریال داد وستد شد که تغییر قیمتی نسبت به روز قبل نداشت. این سهم در یک روز، صف فروش و صف خرید را تجربه کرد و در نهایت با صف خرید خوبی به استقبال معاملات فردا رفت. خبر شروع بازارگردانی گروه سیمان، تاثیر مثبتی روی گروه ساختمانی گذاشت که با تقاضای خوبی روبرو شدند و برخی نمادهای این گروه به صف خرید رسیدند.

مشکلی که بازار در حال حاضر با آن مواجه است، مشکل عدم نقدینگی برای خرید سهام است و هنوز هم اعتماد سهامداران به بازار سرمایه بازنگشته است که این چنین معاملات پر نوسانی را در کل بازار شاهد هستیم.

بررسی تکنیکالی سهم نشان می دهد که این سهم در حال حاضر در دامنه موج 4 از c اصلاحی خود است که با برخورد به سطح فیبو 50 درصد موج 3 با افزایش تقاضا روبرو شد و می تواند در صورت گذر از سطح 460 تومان با اهداف 563 تومان، 714 تومان و  محدوده سقف قبی (بازه 972-1050 تومان) قابل بررسی باشد. هدف بلند مدت سهم در صورت گذر از سقف قبلی، محدوده 1760-1950 تومان خواهد بود.

در صورت افزایش عرضه ها در سهم، حمایت های آن را می توان 392 تومان و 311 تومان در نظر گرفت.

شما می توانید جهت رصد بازار و بروزرسانی تحلیل های سایت و اپلیکیشن سیگنال، به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *