تحلیل تکنیکال برکت به همراه نمودار (4 مرداد ماه 1399)

تحلیل تکنیکال برکت به همراه نمودار (4 مرداد ماه 1399)

قبل از بررسی  نماد برکت میخواهیم به بررسی  وضعیت کلی گروه مواد دارویی نسبت به شاخص کل بورس تهران بپردازیم.

همانطور که ملاحظه مینمایید از ابتدای سال جاری و براساس تحلیل نمودار حاصل از نسبت گروه مواد دارویی به شاخص کل بورس تهران، این گروه 45 درصد از شاخص کل ( که بیانگر وضعیت کلی بازار میباشد) بازدهی کمتری را به ثبت رسانده است. طی هفته های آتی با توجه به قرار گرفتن این نسبت در محدوده ی حمایتی خط قرمز رنگ بایستی نظاره گر معاملات این گروه باشیم و ببینیم که آیا قادر به جبران این عقب ماندگی خواهد بود یا همچنان به عقب ماندگی اخیر خود از شاخص کل ادامه میدهد؟

نماد برکت که از اواخر خردادماه با اقبال خریداران روبرو گردید، در اویل تیرماه سال جاری پس از شکست تراکم چند ماهه ی خود با حجم خوب تقاضا از سوی خریداران روبرو گردید و در 25 روز کاری اخیر توانسته است بازدهی بیش از 150 درصدی از خود به ثبت برساند.

در شرایط کنونی بازار برای این نماد دو سطح در کوتاه مدت حائز اهمیت می باشد. سطح  3454 تومان به عنوان مقاومت قیمتی و حدود قیمتی 2845 تومان به عنوان حمایت قیمتی گذر و تثبیت قیمت ورای سطح 3454 میتواند اهداف بالاتر از جمله باند مقاومت میان مدتی 4060 – 3830 تومان را در میان مدت برای این نماد فعال نماید.

همچنین در صورت اصلاح نزولی این نماد در صورت دست دادن سطح حمایتی 2845 تومان  بنظر حمایت مهم بعدی  میانگین متحرک نمایی 40 روزه سهم می باشد که همانطور که در تصویر ملاحظه مینمایید چندین بار در نزول های قیمتی مانع کاهش بیشتر قیمت گردیده است.

لازم به ذکر است در نوسان نمای مشاور شاخص قدرت نسبی (RSI) این سهم در حال نزدیک شدن به سطح مقاومتی مهم خود( باند قرمز رنگ) می باشد که همواره این شاخص در مواجهه با این سطح واکنش های قابل توجهی را از خود به ثبت رسانده است.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد. شما می توانید جهت رصد بازار در ساعات معاملات و بروز رسانی تحلیل ها به کانال Signal_tahlil (تحلیل با سیگنال) بپیوندید.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران