تحلیل تکنیکال بجهرم به همراه نمودار (24 خرداد ماه 1399)

تحلیل تکنیکال بجهرم به همراه نمودار (24 خرداد ماه 1399)

شرکت “توسعه مولد نیروگاهی جهرم” به عنوان شرکتی غیر دولتی و مالک یکی از نیروگاه های بزرگ کشور ، با نام شرکت “زرین کالای مبین” در شهریور ماه سال 1390 به صورت سهامی خاص تاسیس شد. در اواخر سال 1394 نام شرکت از “زرین کالای مبین” به “توسعه مولد نیروگاهی جهرم” تغییر نام یافت و سال بعد پس از تغییر شخصیت حقوقی به سهامی عام در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد.

موضوع فعالیت شرکت را می توان در 5 مورد دسته بندی کرد:

  • طرح و احداث و بهره برداری نیروگاه ها و تولید، توزیع، خرید و فروش انرژی برق
  • سرمایه گذاری در خرید نیروگاه ها
  • تامین مالی، احداث، راه اندازی بهره برداری، تعمیر و نگهداری نیروگاه
  • صادرات و واردات برق مطابق قوانین و مقررات
  • شرکت در مناقصه های داخلی و خارجی پروژه های احداث نیروگاه های تولید برق و اجرای آن ها.

سرمایه شرکت در بدو تاسیس یک میلیارد ریال بوده است که درمهرماه سال 1394، سرمایه شرکت از مبلغ یک میلیارد ریال به مبلغ 21،145،332،082،000 ریال از محل آورده غیرنقدی افزایش یافت.

سهامدار عمده شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم، بانک سپه با مالکیت 64.61 درصد است. در جدول زیر تغییرات ترکیب سهامداران را در پایان سال 98 نسبت به سال 97 ارائه شده است.

تحلیل تکنیکال بجهرم به همراه نمودار (24 خرداد ماه 1399)

پس از معرفی شرکت به بررسی تابلو معاملاتی و نمودار این نماد میپردازیم. امروز بالغ بر 158 میلیون برگ سهم با قیمت پایانی 6968 ریال ( 4.73%+) داد و ستد شد و سهم با صف خرید به کار خود پایان داد. از مجموع 158 میلیون سهم معامله شده، بیش از 99 درصد آن توسط حقیقی خریداری شده است و حقوقی این سهم نقش 28.8 درصدی را در بخش فروش ایفا کرد.

سهام شرکت توسعه نیروگاهی جهرم پس از عرضه در سوم مهرماه سال 98 تاکنون بازدهی حدود 250 درصد را از خود به ثبت رسانده است و از قیمت 199 تومان تا 6985 ریال رشد نموده است.

از دید تکنیکالی، این سهم درون یک روند اصلاحی بالارونده در حال پیش روی است و می تواند در قالب موج 5 از موج C، با اهداف 781 تومان، 1025 تومان و 1312 تومان قابل بررسی باشد. لازم به ذکر است که شرط فعال شدن هر هدفف تثبیت روی هدف قبلی است.

تحلیل تکنیکال بجهرم به همراه نمودار (24 خرداد ماه 1399)
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

از طرف دیگر اگر سهم با افزایش عرضه ها روند نزولی به خود بگیرد، حمایتهای آن را  می توان 604 تومان و 550 تومان دانست.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • خیلی سهم بدیه همه رشد مثبت دارن اینم رشد منفی، احتمالا چاه نفتجدید پیدا کنه به سهامداراش نفت بدن

  • بیایین با هم بازار را خوب کنیم هیچ کس این سهم رو نفروشد تا بازار مثبت و ضمنا همه اگه پول دارند بخرند تا یک بازار عالی بسازیم………

  • باسلام خسته نباشی خدمت تمامی دست اندرکاران گروه خوب سیگنال که بهترین تحلیل هارادقیق انجام داده تالااقل افرادی که تازه واردبه بورس هستند استفاده بهینه ببرند بازهم کمال تشکروقدردانی دارم امیدوارم موفق باشید…

  • با توجه ب نظرات دوستان بابت این سهم باید بگم ک سهم خوبی خواهد نه الان برای حداقل بازه زمانی ۴ ماهه..چون تمام سهمهای نیروگاهی رو شما بررسی کنین افزایش قیمت داشته.جز بجهرم.ک پایینترین قیمت تو صنایع برق هست.پس برای طولانی مدت میشه سرمایه گزاری کرد

  • واقعا ممنونم ازتون کامل ترین مرجعی که حداقل من و خیلی ها مثل من ازش برای خرید و فروش استفاده میکنیم.
    واقعا لطف میکنید که وقت می‌گذارید.
    سپاس سپا سپاس

  • غم بجهرم کشت مارا
    تو این چند وقت اگه بجای بجهرم روی سهم دیگری سرمایه گذاری کرده بودم تا الان عاقبت بخیر میشدم اذیت کردن تو وجود این سهمه.

  • نظر من اینکه ..متاسفانه ما سهام داریه تازه وارد انتظار داریم رفتیم تو هر سهم از روز بعد شارپی بره بالا …ولی اینطور نیست صبر جواب میده …گر صبر کنی ز قوره حلوا سازی …شاخه به شاخه پریدن جز ضرر هیچی نداره

  • من حدوداً چهل روز هست که این سهم رو خریدم و از همون روز اول تا به امروز من که همش دیدم قرمز هست وتو ضرر بودم واقعاً اشتباه کردم این سهم رو خریدم 100هزار سهم گرفتم پشیمان هستم ولی چون تو ضرر هست دست نیگه داشتم به محض اینکه سبز بشه ردش میکنم بره دیگه بیزارم ازش