تحلیل اونس طلای جهانی(XAUUSD) | 5 می 2021

تحلیل اونس طلای جهانی(XAUUSD) | 5 می 2021

انس جهانی طلا دیروز در واکنش به سخنان ژانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا ، نزدیک به یک درصد ریزش کرد زمانی که ایشان گفتند احتمال دارد در آینده بخاطر جلوگیری از داغ شدن اقتصاد ، نرخ بهره افزایش پیدا کند ( قدرت گیری دلار) و این سخنان در حالی گفته شد که دیروز رییس بانک فدرال رزرو آمریکا پاول گفت که از داغ شدن اقتصاد و تورم بالای دو درصد ترسی نداشته و موقتی خواهد بود و تغییری در افزایش نرخ بهره حداقل تا سال ۲۰۲۲ نخواهیم داشت (افت ارزش دلار).

با اظهارات وزیر خزانه داری آمریکا ، دلار آمریکا مقابل تمامی ارزها قوی شد و خوشبینی به اقتصاد آمریکا دوباره برگشت .

بازار سهام و شاخص های صنعتی هم ریزش دادند و سرمایه ها  از انس طلا و شاخص ها به سمت دلار آمریکا سرازیر شدند.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

در واکنش به صحبت های وزیر خزانه داری آمریکا ، بازده اوراق قرضه ده ساله هم کاهش پیدا کرد( افزایش تقاضا برای اوراق) که میشود گفت در تناقض با حرکات امروز بازار هست و بخاطر جلوگیری از داغ شدن اقتصاد و تورم ، منحنی بازده امروز کنترل شد .

در بازار کامودیتی، قیمت کالاها افزایش یافته و به بالاترین سطح در بیش از یک دهه گذشته رسیده است. روند بهبود سریع اقتصاد جهانی باعث افزایش تقاضا برای کالاهای اساسی شده است.

در کوتاه مدت با قدرت گرفتن دلار آمریکا در بازار ارزی موجبات فشار فروش روی اونس طلای جهانی فراهم شد و قیمت این فلز زرد دیروز سه شنبه 4 می 2021 از قیمت 1798 دلار به یکباره تا محدوده 1771 دلار ریزش کرد.

تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا

قیمت در نمودار زیر پس از تثبیت بالای سطح مقاومتی مهم 1775 دلاری در حال رنج زدن بوده و مومنتم صعودی یا نزولی ندارد. از دیدگاه تکنیکال در میان مدت روند نزولی و قیمت در فاز اصلاحی قرار دارد و پس از ریزش از قله 1960 دلاری میتواند به اندازه 61.8 درصد فیبو اصلاح کند و تا محدوده ههای مقاومتی 1818 و 1850 دلاری بالا بیاید. قیمت همچنین توانسته سطح مقاومتی مورب دینامیک قرمز رنگ را پشت سر بگذارد و این سطح به حمایت تبدیل گردیده است.

در صورت ریزش قیمت از این سطح حمایت های مهم در اعداد 1738 و سطح مورب حمایتی دینامیک مشکی رنگ میتوانند فعال شوند. بطور کلی در بلند مدت نیز به نظر میرسد قیمت در حال تشکیل یک الگوی پرچم بزرگ میباشد و در صورت تثبیت قیمت انس بالای عدد 1900 دلاری این الگو میتواند تایید شود.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

نمودار روزانه تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا:

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *