اگر الان در ضرر هستیم چیکار کنیم؟!

اگر الان در ضرر هستیم چیکار کنیم؟!

گاهی اوقات ممکنه وقتی از خواب بیدار شدیم، با صحنه‌ای خونین از بازار و اصلاح قیمتی بیت کوین مواجه بشیم، نوسان‌های زیاد جزئی از ذات بازار کریپتوکارنسی هست و مسلما دارایی ما ممکنه در طی چند ساعت افتی شدید رو تجربه کنه؛ از طرفی بسیاری از افرادی که در این بازار فعالیت می‌کنند هم متاسفانه تخصصی در تحلیل تکنیکال ندارند و یا به صورت اشتباه آموزش دیده‌اند، که همین موضوع باعث غافلگیر شدن این افراد در شرایط حساس بازار خواهد شد؛

تجربه بزرگان

با تجربه های مارکت، هیچگاه تمام تخم‌مرغ های خود را در یک سبد نمی‌گذارند و به اصطلاح تمام دارایی خود را وارد یک بازار خاص نمی‌کنند؛ آن‌ها همه سرمایه خود را خرید نمی‌کنند، بلکه همیشه بخشی از آن را به صورت نقد و در پایان ریزش‌های شدید استفاده می‌کنند. به سود های کم قانع هستند و برای تمام معاملات خود حدضرر دارند.

سخن بزرگان

 بزرگان و با تجربه های بازار یک جمله زیبا و دلگرم کننده دارند: بازار همیشه به افرادی که بخواهند ببینند،  فرصتی دوباره خواهد داد. اما بسیاری از افراد در بازار بعد از یک ریزش سنگین با ترس و فومو شدید، شروع به فروش دارایی خود می‌کنند و بسیاری با  نگهداری آن و عدم فروش در قیمت سر به سر، ضرر خود را بیشتر می‌کنند و بیشتر از قبل در منجلاب در ضرر فرو می‌روند.

منطقی‌ترین تصمیم

اول از همه یک واقعیت رو باید در نظر گرفت، شما در این بازار تنها نیستید، میلیون ها نفر در این مارکت کار می‌کنند و هر کدام در پی منافع خودشان هستند، بیشتر این افراد الآن در ضرر هستند و قطعا همه آن‌ها به فکر منافع خودشان هستند، پس برای گرفتن تصمیم منطقی باید خودمان در در جایگاه این افراد قرار دهیم و به این سوال مهم پاسخ دهیم: آیا قیمت برای ورود مناسب است یا خیر؟!

تحلیل تکنیکال

برای پاسخ دادن به سوالی که پرسیده شد شما باید از خطوط حمایت و مقاومت استفاده کنید، در واقع این خطوط از برآیند نظر جمعی بازار تشکیل شدند و در مارکت به ما دید خوبی برای داشتن تصمیمی منطقی می‌دهند؛، اکثر افردای که در بازارهای مالی فعالیت می‌کنند، این خطوط را می‌بینند و بر اساس همین خطوط، تصمیم‌گیری می‌کنند؛ در واقع زمانی که قیمت نزدیک به سطوح حمایت و مقاومت است، منتظر واکنش به این سطوح برای خرید یا فروش می‌مانیم.

از دست رفتن حمایت

فرض کنید شما در قیمت 100 دلار، یک ارزدیجیتال را خریده‌اید، این رمزارز تا قیمت 150دلار رشد می‌کند اما طمع شما مانع از فروش و سیود می‌شود، ریزش های پی در پی تا حمایت 70دلاری اتفاق می‌افتد و اکنون شما در ضرر هستید! اما منطقی ترین تصمیم در این شرایط چیست؟!

روزهای قرمز بخر، روزهای سبز بفروش

گفتیم برای داشتن تصمیمی منطقی باید خودمان را جای افراد دیگر در بازر قرار دهیم، زمانی که قیمت بتواند از70 دلار تا 100 دلار رشد کند، بسیاری از کسانی که در نقطه حمایتی 70 دلار وارد بازار شده‌اند، اکنون نزدیک به 50درصد در سود هستند؛ همین افراد ترجیح می‌دهند در حوالی همان قیمت 100 دلار از بازار خارج شوند و همین موضوع باعث ایجاد فشار فروش در بازار خواهد شد.

در چنین شرایطی بهتر است به جای داشتن طمع، در همان حوالی نقطه سر به سر از بازر خارج شویم و این جمله را همیشه برای خود تکرار کنیم: بازار همیشه هست و فرصت ها تکرار خواهند شد؛

از تحلیل با تجربه ها استفاده کن

اگر به تحلیل تکنیکال مسلط نیستیم، در چنین شرایطی باید از تحلیل‌های با تجربه‌های بازاراستفاده کنیم، برای تشخیص این‌که یک شخص یا مجموعه صلاحیت انجام تحلیل را دارد یا خیر، باید با چک کردن، درست یا غلط بودن تحلیل‌های گذشته پی ببریم. در واقع قرار نیست تمام تحلیل‌ها درست باشند، اما در صورتی که یک شخص یا مجموعه تعداد تحلیل های درستِ بیشتری داشت، تا زمانی که بتوانیم به علم تحلیل تکنیکال مسلط شویم، می‌توانیم از آن تحلیل ها استفاده کنیم.

سمت و سوی مارکت کریپتوکارنسی

در آخر قصد داریم با دید تحلیل تکنیکال به بررسی این موضوع بپردازیم و سمت سوی چند ارز دیجیتال معروف را مشخص کنیم، تا بتوانیم در گرفتن تصمیمی منطقی به شما کمک کرده باشیم؛

تحلیل تکنیکال بیت کوین ( Bitcoin )

نمودار تکنیکال بیت کوین
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

بیت کوین ( BTC ) در تایم فریم روزانه با از دست رفتن سطح حمایتی 40هزار دلار بازار به سرعت در حال رساندن خود به سطوح حمایتی بعدی است، در این بین می‌توانیم دو سناریو تحلیلی داشته باشیم:

در سناریو اول بعد از کمی درجا زدن و بالا رفتن، بیت کوین ( BTC ) به سمت محدوده حمایتی 32200 دلار حرکت خواهد کرد و بعد از آن می‌توانیم برای مدت کوتاهی امیدوار به صعود این ارزدیجیتال باشیم.

اما در سناریو دوم ارز دیجیتال بیت کوین ( BTC ) می‌تواند به صورت آهسته تا منطقه حمایتی از دست رفته 40هزار دلار رشدی موقتی داشته باشد و بعد از پولبک به این ناحیه، دوباره وارد اصلاحی مجدد شود، البته اینبار احتمالا با عمقی کمتر از قبل.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال سولانا ( Solana )

تحلیل تکنیکال سولانا
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

سولانا ( SOL ) خیلی وقت است که دیگر روزهای خوش سابق را تجربه نمی‌کند، بسیاری در سقف این ارز دیجیتال برای تارگت های بسیار بالاتر ورود کردند اما چیزی جز حسرت برایشان نمانده، اکنون شاید بار دِگر سولانا ( SOL ) با رسیدن به محدوده حمایتی 72 دلاری، بتواند برای مدتی روزهای خوش گذشته را تجربه کند و ثبت یک سقف تاریخی جدید ( ATH ) یا عدم ثبت آن کاملا بستگی به روند حرکتی ارز دیجیتال بیت کوین ( BTC ) خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال پولکادات ( DOT )

نمودار پولکادات
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید.

در تایم فریم روزانه پولکادات ( DOT ) بعد از دست دادن حمایت 23دلاری به همراه بقیه بازار دچار ریزش وحشتناکی شد، در حال حاضر دو سناریو تحلیلی برای آن وجود دارد که اصلی ترین تفاوت این سناریو ها فقط نوع حرکت پولکادات ( DOT ) می‌باشد. در حمایت های قدرتمند 14.5 و 12.8 دلاری، می‌توان به صورت پله‌ای در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد، اما نباید طمع داشته باشیم و سیو سود را از یاد ببریم.

خبر خوب

احتمالا با دیدن نتایج تحلیل‌های قبلی در گذشته و دیدن نتایج تحلیل‌های بالا در چند روز آینده، بتوانید مقداری مفهوم علم تحلیل تکنیکال را درک کنید؛ قطعا اگر تحلیل‌های انجام شده در سیگنال را دنبال کرده باشید، احتمالا می‌دانید اگر اصولی آموزش دیده‌ باشید، می‌توانید خیلی راحت در بازار کسب سود کنید؛ خبر خوب اینکه مجموعه سیگنال در این راستا دست به کار شده و قصد داره، کلاس‌های آموزشی تحلیل تکنیکال برگزار کنه، در چند روز آینده نحوه شرکت در این کلاس‌ها از طریق شبکه‌های اجتماعی سیگنال اطلاع رسانی خواهد شد.

نظرات

نظر شما چیست؟! زمانی که بازار دچار یک ریزش شدید می‌شود، چه توصیه‌ای انجام می‌دهید؟!

آیا با علم تحلیل تکنیکال آشنایی دارید یا به صورت اصولی آموزش دیده‌اید؟!

تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید؛ منتظر کامنت های زیبا شما عزیزان زیر همین پست هستیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • میانگین کم کردن در شرایط بحران مالی و بین اللملی اشتباه است

  • من وقتی سود میکنم طمع کار میشم نمی فروشم بعدش میرم تو ضرر خیلی مطالعه کردم میدونم همه چیز رو اما این ذاتیه به نظرم ما بر آساس تربیت چندین ساله و تجربیاتی که باهش سالیان سال نفس کشیدیم و تکامل یافتیم چه جوری اینو میشه تغییر داد بله با آموزش من آموزش هم دیدم این یک واقعیت تکامل یک واقعیت من دیگه توی این بازار کار نخواهم کرد و منطقی ترین تصمیم همینه . میرم تا بقیه راه تکاملم همین چیزی که هستم و بودم . موفق باشید

  • در زمانی که افراد تازه وارد در این بازار هر روز سهم بزرگی از اصل سرمایه خودشون رو از دست میدن، اعضای قدیمی‌تر فرصت رو مغتنم میشمورن و با سود 😳چند هزار درصدی 😍خارج میشن
    قیمتی برای تازه واردهای یکی2سال اخیر زیان است، برای سایرین ک سال‌های سال در اون فعالیت داشتن یه قیمت رویایی برای انتقال ارزهای داغ ب دست جوانان ناوارده

  • باسلام خدمت شما عزیزان مسلما در هنگام ریزش باید باندازه معقول ارز خریدبنده زیاد آشنایی با زمان خرید وفروش ندارم وبهمین علت هست که بنده 17میلیون ضرر کردم ولی بازهم دارم ادامه میدهم و آشنایی با علم تحلیل تکنیکال ندارم ودوستان من که دوره أموزشی را به پایان رساندندباز هم در ضرر بسیار بالایی هستند با تشکر از شما

    • سلام دوست عزیز
      میتوانید اخبار مربوط به این جلسات را از سایت یا اپلیکیشن دنبال کنید