تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک | 27 خرداد 1400

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک | 27 خرداد 1400

ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک (Ethereum Classic) درست به مانند اتریوم (Ethereum) کار می‌کند؛  اگرچه قیمت اتریوم کلاسیک (ETC)  و قیمت اتریوم (ETH) به شدت با یکدیگر متفاوت است اما زبان برنامه نویسی قراردادهای هوشمند در اتریوم کلاسیک همانند اتریوم “Solidity” میباشد و به لحاظ زمان ایجاد، سایز و پاداش بلوک ها نیز این شباهت وجود دارد.

دو سال پس از انتشار نسخه اولیه اتریوم، جامعه این ارز دیجیتال تصمیم به ایجاد یک نهاد مستقل جهت سرمایه گذاری و تأمین مالی پروژه‌های مختلف در زمینه ارزهای دیجیتال گرفتند.
ماه مه سال 2016 میلادی یک صندوق سرمایه گذاری جسورانه به نام  DAO  (سازمان مستقل غیرمتمرکز) با هدف سرمایه گذاری در پروژه هایی که از قراردادهای هوشمند استفاده می کنند، پدید آمد و حدود 168 میلیون دلار سرمایه اولیه جمع آوری نمود.

در ماه ژوئن 3.6 میلیون اتریوم (ETH)  (تقریباً 50 میلیون دلار) از حساب های DAO به سرقت رفت و بدون رضایت صاحبان آنها و به دلیل آسیب پذیری های موجود به حساب های دیگری منتقل شد.

پس از آن اعضای DAO و جامعه اتریوم بحث کردند که در صورت رخ دادن چنین اتفاقاتی چه اقداماتی باید انجام شود تا مشکل حل شود. رأی گیری رخ داد و در ژوئیه سال 2016 مقرر شد یک هارد فورک را در کد اتریوم (ETH)  پیاده سازی و اترها را به یک قرارداد هوشمند جدید منتقل کنند تا از این طریق بتوان ضرر کاربران را جبران نمود.

اتریوم کلاسیک (ETC) هنگامی به وجود آمد که برخی از اعضای جامعه اتریوم (ETH)  هارد فورک را کاملاً رد کرده و معتقد بودند که امکان تغییر بلاک چین وجود ندارد و تصمیم به استفاده از همان نسخه اصلی اتریوم داشتند. در این هنگام اولین بلوک اتریوم کلاسیک در بلوک شماره 1,920,000 زنجیره اتریوم در تاریخ 20 جولای 2016 توسط استخراج کنندگان تولید شد.

با توجه به آینده‌ روشنی که می‌توان برای این ارز دیجیتال مثصور بود، سناریو های پیش ‌رو آن را باهم بررسی خواهیم کرد.

نمودار تحلیل قیمت ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک (هفتگی)

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک | 27 خرداد 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

 در تایم فریم هفتگی اتریوم کلاسیک (ETC)  با تشکیل یک الگو مثلث به مدت تقریبا 4 سال توانست نزول خود را تحت یک اصلاح و الگو ادامه دهنده کامل کند، قطعا این ارز دیجیتال پتانسیل های بسیار بالایی داشته که تواسته چنین الگویی تشکیل دهد. الگوهایی که در تایم فریم های هفتگی تشکیل می‌شوند به راحتی از بین نمی‌روند و سرمایه‌گذاران کلان با دیدن چنین الگوهایی شروع به خرید در قیمت های پایین می‌کنند.

هدف این مثلث چندساله اتریوم کلاسیک (ETC) را باید 98 دلار در نظر می‌گرفتیم (خط آبی) که قیمت پس رسیدن به آن و مقداری بالاتر رفتن شروع به اصلاح کرده است، معمولا زمانی که قیمت هدف خود را در یک الگو تایم هفتگی (ماژور) می‌بیند، سرمایه‌گذران کلان شروع به سیو سود می‌کنند و این امر می‌تواند اصلاح بزرگی را رقم بزند تا اتریوم کلاسیک در صورت داشتن پتانسیل های کافی دوباره بتواند در یک بازه بلندمدت، تشکیل الگو دهد.

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک | 27 خرداد 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در تایم فریم هفتگی نیز می‌توان برای اتریوم کلاسیک (ETC) یک کانال بلند مدت در نظر گرفت؛ از زیبایی ها تکنیکال در اینجا می‌توان به نزدیکی هدف مثلث چند ساله و سقف کانال اشاره کرد. در حال حاضر اتریوم کلاسیک روی حمایت سقف تاریخی خود به سر می‌برد، برای بدست آوردن حمایت و مقاومت های دقیق و پیش‌بینی سناریو های مختلف به تایم فریم های پایین‌تر می‌رویم.

نمودار تحلیل قیمت ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک (روزانه)

تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک | 27 خرداد 1400
برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در تایم فریم روزانه مشاهده میکنیم اتریوم کلاسیک به شکل یک الگو تری‌درایو شروع به بالارفتن کرده است. در اینجا می‌توان از خط روند  استفاده کرد، به این صورت که در صورت شکست خط روند مشخص شده، می‌توان انتظار رسیدن قیمت به حمایت مشخص شده در شکل (مستطیل سبز) را داشت اما در سناریو دوم در صورتی که قیمت بتواند خود را روی حمایت فعلی تثبیت کند، می‌توان انتظار صعود و رسیدن به سقف قبلی در ناحیه درایو 3 (مستطیل قرمز) را داشت و حتی در صورت شکست سقف انتظار صعود بیشتر در قالب درایو های 4 و 5 را داریم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار، مقالات ارزدیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *