تحلیل بنیادی پدرخش – مهر1400

تحلیل بنیادی پدرخش – مهر1400

درباره شرکت تولیدی و صنعتی درخشان تهران

این شرکت در سال 1345 به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی استان بهران به ثبت رسید. در حال حاضر دفتر اصلی شرکت در کیلومتر 17 جاده کرج می باشد. با تصمیم سهامداران شرکت در سال 1355 از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید.

شرکت تولیدی پدرخش در حال حاضر در صنعت پلاستیک و پلاستیک مشغول فعالیت بود و انواع فوم، انواع مشمع کلندری و سایر کلندری ها را به بازار عرضه می نماید.

روند سودآوری پدرخش

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ماهه شرکت نشان‌دهنده روبه‌رشد بودن سودآوری در یک سال اخیر است. شرکت پدرخش در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 384985 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 3% کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 243% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه اول

مقایسه سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده از سوی شرکت کاهش 71% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است. این آمار می تواند نشان دهنده وضعیت نامناسب شرکت ازمنظر نرخ رشد باشد.

بررسی عملکرد ۳ماهه اول۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره پایین ترین سود عملکردی ساخته شده و از منظر نرخ رشد سالانه رتبه خوبی در سودسازی نداشته است.

روند فروش شرکت پدرخش

روند فروش شرکت در ماه‌های مختلف در مجموع درحال‌رشد بوده است. با این حال در ۴ ماه اردیبهشت تا مرداد ۱۴۰۰ فروش شرکت روند کاهشی نسبت به ماه قبل خود داشته است که خلاف رویه سال‌های قبل بوده است.

پدرخش در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ توانسته فروش 177508 میلیون‌ریالی را ثبت نماید. این میزان نشان‌دهنده رشد 79% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک پدرخش

شرکت در حال حاضر 3 محصول عمده را به بازار عرضه می‌نماید. بررسی میزان فروش شرکت نشان می دهد انواع فوم و مشمع کلندری میزان فروش بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند. به همین دلیل هر دو محصول شرکت را بررسی خواهیم کرد.

نرخ فروش محصول استراتژیک پدرخش

نمودار نرخ فروش انواع فوم شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی نداشته است. همچنین مقایسه سه ماه اول سال 1400 با سه ماه پایانی سال ۱۳۹۹ نشان دهنده کاهش 30% نرخ فروش است.

نمودار نرخ فروش انواع مشمع کلندری شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش این محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی نداشته است. مقایسه سه ماه اول سال 1400 با سه ماه پایانی سال ۱۳۹۹ نیز نشان دهنده کاهش 3% نرخ فروش است.

میزان فروش محصول استراتژیک در پدرخش

میانگین میزان فروش شرکت در سه ماهه اول1400 نسبت به دوره قبل 25% کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 10% رشد داشته است. افزایش فروش در ماه‌های شهریور و مرداد 1400 و بالاتر بودن فروش این دو ماه نسبت به ماه‌های مشابه در سال قبل روند امیدوارکننده ای در سودآوری فصل جاری ایجاد کرده است.

بررسی میزان فروش انواع مشمع کلندری در فصول مختلف فعالیت به ما نشان می‌دهد در حال حاضر شرکت در دوره رکود یا رونق قرار دارد. اگر میانگین میزان فروش افزایش‌یافته باشد یعنی شرکت در دوره رونق قرار دارد. اما اگر این میانگین در حال کاهش باشد یعنی شرکت وارد دوره رکود گشته است.

مقایسه‌ها نشان می‌دهد میانگین میزان فروش شرکت نسبت به دوره قبل 52% کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 5% کاهش داشته است. کاهش چشمگیر فروش در ماه‌های تیر و مرداد 1400 و پایین تر بودن فروش این دو ماه نسبت به ماه‌های مشابه در سال قبل روند نگران کننده ای در سودآوری فصل جاری ایجاد کرده است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد پدرخش

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی قوی بین قیمت سهم و رفتار سهام داران حقوقی است. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقوقی در هنگام انجام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم پدرخش و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار پدرخش نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی قوی بین این دو وجود دارد. بنابراین در هنگام تحلیل سهم هم باید وضعیت بازار و شاخص کل بورس را تحلیل نماییم.

ارزیابی

بر اساس پارامترهای مورد بررسی ، پدرخش امتیازات زیر را کسب می نماید.

آخرین اطلاعات شرکت پدرخش درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *