نگاهی به وضعیت بنیادی بانک تجارت (وتجارت) | شهریور 1400

نگاهی به وضعیت بنیادی بانک تجارت (وتجارت) | شهریور 1400

بانک تجارت در سال1399 موفق به کسب سود 64 تومانی به ازای هر سهم شد و در مجمع عمومی عادی سالانه 3 ریال به ازای هر سهم را بین سهامداران تقسیم نمود. پرداخت سود در  تاریخ 20 مرداد مخصوص کسانی که دارای شماره حساب بانک تجارت و آن را به امور سهام اعلام نمودند می باشد مابقی سهامداران در تاریخ 20 شهریور با مراجعه به بانک تجارت می توانند سود خود را دریافت نمایند. در این مقاله به بررسی عملکرد بانک تجارت می پردازیم.

ترکیب سهامداران

میزان سهام شناور بانک تجارت برابر 44 درصد می باشد  به عبارتی دیگر از 223 میلیارد سهم، 98 میلیارد سهم توسط سهامدار خرد در بازار سهام مورد داد و ستد قرار می گیرد.

ساختار سرمایه

ساختار سرمایه بانک تجارت نشان دهنده این است که سهم بدهی ها بسیار زیاد است به عبارت دیگر بدهی های شرکت تقریبا به میزان دارایی ها می باشد و  این باعث می شود ریسک شرکت بشدت بالا رود.

روند روزانه و رصد لحظه‌ای انواع بازارهای مالی در کانال تلگرامی تحلیل با سیگنال

همانطور که از نمودار فوق بر میآید عملکرد درامدی شرکت در سال 1400 نسبت به سال های گذشته رشد چشمگیری یافته است.

سپرده های سرمایه گذاری

بیشترین سهم از سپرده های سرمایه گذاری پس از سایر درامدها مربوط به سپرده های کوتاه مدت می باشد. با توجه به نوسانات شدید ارز در سال 99 تمایل مشتریان به استفاده از سپرده گذاری ها بلند مدت کاهش یافته است. به عبارتی دیگر افزایش انگیزه سفته بازی سبب افزایش تقاضا در سپرده های کوتاه مدت نسبت به سپرده های دیگر شده است.

با توجه به اینکه سپرده های بلند مدت سهم کمتری از سپرده ها را نسبت به سپرده های کوتاه مدت به خود اختصاص داده است ولی سود سپرده های سرمایه گذاری بلند مدت بیشتر از سود سپرده های سرمایه گذاری کوتاه مدت می باشد.

تعداد شعبات بانک

بانک تجارت دارای 258 شعبه در تهران ، 1093 شعبه در شهرستان و 13 شعبه در مناطق آزاد تجاری می باشد. بانک تجارت داری دو شعبه برون مرزی در کشورهای فرانسه و تاجیکستان و دارای یک دفتر در کشور چین می باشد. همچنین بانک تجارت مالک بیش از 99 درصد از سهام بانک ترید کپیتال بلاروس بوده و یکی از سهامداران عمده پرشیا اینترنشنال بانک لندن و بانک تجاری ایارن و اروپا می باشد.

جایگاه بانک تجارت در میان صنعت

نکات با اهمیت از صورت های مالی شرکت

  • پذیرش شرکت های سرمایه گذاری سامان ایرانیان ، کاردان و مولد نیروگاهی تجارت فارس در بازار سرمایه
  • بانک تجارت در دوره 3 ماهه منتهی به سال 1400 موفق به کسب سود 4 ریالی شد . این در حالی است که شرکت در دوره مشابه قبل هیچ سودی بدست نیاورده بود.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران