نگاهی به صنايع ماشين های اداری ايران از پنجره فروش‌های فصلی

نگاهی به صنايع ماشين های اداری ايران از پنجره فروش‌های فصلی

شرکت مادیرا در 3 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 45 درصد کمتر محصول فروخته است. به همین ترتیب درآمد شرکت هم در همین مدت 10 درصد افت داشته است. همچنین نرخ فروش صنايع ماشين­هاي اداري ايران برای محصولات نمایشی شرکت در سه ماهه اول سال مالی 99 نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 13­ درصدی مواجه بوده است.

بررسی اجمالی ماشين های اداری ايران

فعالیت اصلی شرکت صنايع ماشين های اداری ايران عبارت است از ارائه سرویس خدمات پس از فروش و تعمیرات، انجام کلیه امور در رابطه با واردات و ساخت و تولید و فروش انواع ماشین­های اداری و الکترونیکی و کامپیوتری. همچنین این شرکت فعالیت­­هایی در زمینه ساخت و تولید لوازم خانگی، موبایل، تبلت، ساعت هوشمند و غیره نیز دارد.

اطلاعات کلی نماد مادیرا

نمادمادیرا
سرمایه ثبت شده (میلیارد تومان)320
ارزش بازار (میلیارد تومان) (1399/06/03)16,122
جمع بدهی‌ها (میلیارد تومان)731
جمع حقوق صاحبان سهام (میلیارد تومان)723
سال مالی30/12/99
  • شرکت بخش عمده‌ای از مواد اولیه مصرفی خود را از چهار کشور امارات، ترکیه، کره جنوبی و چین وارد می­کند.
  • از برنامه ­های آتی شرکت می­توان به تکمیل و توسعه خط تولید یخچال، راه‌اندازی خط تولید کولرگازی، توسعه بازارهای فروش و بهبود خدمات پس از فروش اشاره کرد که در روند سودآوری شرکت بسیار مؤثر خواهد ­بود.
  • در شهریور ماه سال 1374 شرکت اقدام به بهره­برداری و تولید مانیتور تحت لیسانس کارخانجات LG را با مارک مذکور نموده­است. لازم به ذکر است این شرکت در سال 1386 با معرفی برند X.VISION به صنعت تلویزیون ورود پیدا کرد و در حال حاضر موفق به اخذ نمایندگی شرکت TCL که از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تلویزیون دنیاست، گردیده­است.
  • تقریبا 93­درصد از فروش کل شرکت مربوط به درآمد حاصل­شده از محصولات نمایشی مربوط می­شود.
  • همان­گونه که در نمودار زیر مشاهده ‌می‌شود وضعیت تولید و فروش محصولات نمایشی در طول 9 فصل اخیر تقریبا ثابت بوده و به طور میانگین میزان فروش 90,000 دستگاه بوده­است. در بهار سال 99 این مقدار به نسبت فصل­های قبل کمتر بوده­است که دلیل آن تعطیلی شرکت به دلیل شیوع ویروس کرونا و دستور ستاد مقابله با کرونا بوده­است.
نگاهی به صنايع ماشين های اداری ايران از پنجره فروش‌های فصلی

رشد نرخ فروش در دوره‌های متوالی گذشته از نکته های قابل توجه شرکت است. لازم به ذکر است نرخ فروش محصولات شرکت با توجه به نرخ بازار اعلام می­شود. همانطور که مشاهده می‌شود نرخ فروش برای محصول مورد بررسی قرار گرفته تقریباً از 10 میلیون ریال به ازای هر دستگاه به عدد قابل توجه 35 میلیون ریال در هر تن رسیده است که شاهد رشد 250­درصدی نرخ در این دوره 9 فصلی هستیم. علت افزایش این نرخ، عمدتا ناشی از افزایش نرخ ارز و تورم نسبت به دوره‌های قبلی است.

نگاهی به صنايع ماشين های اداری ايران از پنجره فروش‌های فصلی

درآمد ناشی از فروش محصولات اصلی شرکت عمدتا صعودی بوده است. علت اصلی این رشد همانگونه که ذکر شد ناشی از رشد نرخ فروش بوده و دلیل این افزایش نرخ، افزایش قیمت دلار طی سال­های اخیر بوده است.

مقدار فروش صادراتی شرکت در سال اخیر صفر بوده و در سال­های قبل بسیار ناچیز بوده است و به دلیل نسبت فروش کم فروش صادراتی شرکت و همچنین کمتر شدن آن طی سالیان اخیر به بررسی آن نمی­پردازیم.

جمع بندی

شرکت صنايع ماشين­ های اداری ايران شرکتی با توانایی بالا در عرصه تولید و مونتاژ محصولات نمایشی، محصولات کامپیوتری و محصولات لوازم خانگی کشور است.

  • از برنامه های آتی شرکت میتوان به تکمیل و توسعه خط تولید یخچال و تغییر فرآیند تولید از مونتاژ به ساخت کامل، راه اندازی خط تولید کولر گازی، توسعه بازار های فروش و بهبود خدمات پس از فروش اشاره کرد که در روند سودآوری شرکت بسیار مؤثر خواهد بود.
  • به علت شیوع کرونا و کاهش تقاضا شرکت در 3 ماهه اول امسال با افت درآمدی 10 درصدی مواجه بوده است.
  • با توجه به رشد 250 درصدی نرخ فروش محصولات، شرکت توانسته است رشد خوبی را از لحاظ درآمدی به ثبت برساند. نرخ فروش محصولات هم به دلیل رشد تورم و نرخ ارز طی سالیان اخیر رشد کرده است.
  • با توجه به وضعیت تحریم­ها و خروج بسیاری از تولیدکنندگان و سازندگان بزرگ وسایل خانگی دنیا از ایران به نظر می­رسد فرصت مطلوبی برای تبلیغ و فروش محصولات باکیفیت ایرانی در اختیار شرکت است.
  • میزان فروش محصولات نمایشی شرکت، به طور میانگین در حدود 90,000 دستگاه در یک فصل می­باشد که عدد قابل توجهی می­باشد و روند رو به رشد خوبی دارد.
  • تمامی فروش شرکت به صورت داخلی می­باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *