تحلیل بنیادی غمهرا | مهر1400

تحلیل بنیادی غمهرا | مهر1400

درباره گروه تولیدی مهرام

گروه تولیدی مهرام در تاریخ 1349 تاسیس و سال 1350 به بهره برداری رسید. این شرکت فعالیت خود را با شش محصول آغاز کرد و در حال حاضر بیش از 72 محصول مختلف را تولید و به بازار عرضه می نماید. کارخانه مهرام در زمینی به مساحت یازده هزار متر در شهرصنعتی البرز در استان قزوین واقع گردید است.

گروه صنعتی مهرام در سال 1375 تبدیل به شرکت سهامی عام گردید و در همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد. محصولات تولیدی مهرام را می توان در چهار گروه عمده تقسیم بندی کرد که عبارت اند از:گروه سس، گروه سرکه، گروه رب و انواع محصولات بازارگانی. مواد اولیه این شرکت به سه گروه مواد اولیه، اقلام بسته بندی و اواع محصولات بازرگانی تقسیم می شوند که همگی از داخل کشور تهیه می شوند.

روند سودآوری غمهرا

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ماهه شرکت نشان‌دهنده روبه‌رشد بودن سودآوری در یک سال اخیر است. شرکت غمهرا در سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 804430 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 4% کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 95% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه اول

مقایسه سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده ، نشان دهنده کاهش 25درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. با وجود سودسازی قابل توجه سه ماه اول 99، انتظار سود سازی بیشتری در 3ماهه دوم 1400 را داشتیم. در گزارشات بعدی باید توجه بیشتری به سودسازی داشت.

بررسی عملکرد ۳ماهه اول۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد این دوره پایین ترین نرخ سودسازی را نسبت به دوره های گذشته داشته است. و از این بابت امتیاز پایینی در نرخ رشد بدست می آورد.

روند فروش شرکت غمهرا

روند فروش شرکت در ماه‌های مختلف1400 در مجموع درحال‌رشد بوده است. غمهرا در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 2990921 میلیون‌ریالی را ثبت کرده. این میزان نشان‌دهنده رشد 79% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک غمهرا

شرکت در حال حاضر ۴ محصول عمده را به بازار عرضه می‌نماید. باتوجه‌ به نمودار بالا در حال حاضر گروه سس بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده است. بنابراین این محصول را بعنوان محصول استراتژی شرکت مهرام مورد بررسی قرار می دهیم.

نرخ فروش محصول استراتژیک غمهرا

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است.میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در 3ماهه دوم1400 نسبت به 3ماه اول 1400، 44% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در غمهرا

میانگین میزان فروش شرکت در 3ماه تابستان1400 نسبت به دوره قبل 11% افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 9% رشد داشته است. شرکت در ماه های تیر و مرداد 1400 فروش کمتری نسبت به سال قبل داشته. با این حال در شهریور ماه موفق به افزایش میزان فروش گردید و تا حدی کاهش دوماه ابتدای تابستان را پوشش داده است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد غمهرا

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی ضعیف بین قیمت سهم و رفتار سهام داران حقوقی است. در هنگام انجام معاملات این گروه از سهامدران را نیز باید زیرنظر داشت.

تطبیق قیمت سهم غمهرا و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص کل بورس و نمودار نماد غمهرا نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار متفاوت نسبت شاخص کل داشته و همبستگی ضعیفی بین این دو وجود دارد. با توجه به ضریب همبستگی متفاوت از این نماد می توان بعنوان سهام پوشش ریسک در پورتفوی سرمایه گذاری استفاده کرد.

ارزیابی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله، غمهرا امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

آخرین اطلاعات شرکت غمهرا درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *