تحلیل بنیادی دلر | آذر1400

تحلیل بنیادی دلر | آذر1400

تحلیل بنیادی دلر – آذر1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش، بیشتر بخوانید.

درباره شرکت داروسازی اکسیر

شرکت داروسازی اکسیر درسال 1363 با نام شرکت داروسازی لرستان به صورت سهامی خاص تاسیس گردید و در سال 1372مورد بهره برداری قرار گرفت.

پس از گذشت 14 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1373شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1379 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

طبق اساسنامه فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید انواع داروهای انسانی، داروهای حیوانی، فرآورده های بهداشتی، آرایشی، شیرخشک، غذای کودک می باشد.

نشانی مرکز اصلی شرکت تهران کیلومتر 18 جاده مخصوص کرج و کارخانه شرکت در بروجرد-کیلومتر 2 کمربندی ملایر می باشد.

روند سودآوری دلر

روند سودآوری دلر

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ ماهه شرکت نشان‌دهنده روبه‌رشد بودن سودآوری در سه یک سال اخیر است.

شرکت دلر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 6708219 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 57% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 102% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده که مربوط به 3ماهه دوم 1400 است، رشد 230% را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که این عدد بسیار بیشتر نرخ تورم است و از جایگاه کانسلیم رتبه خوبی محسوب می شود.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه اول سود سازی را داشته است.

روند فروش شرکت دلر

روند فروش شرکت دلر

دلر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 8454827 میلیون‌ریالی را ثبت نموده که این میزان نشان‌دهنده رشد 205% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است قله این فروش در مرداد1400 بوده و پس از آن شیب فروش شرکت روند کاهشی داشته است.

بررسی محصول استراتژیک دلر

بررسی محصول استراتژیک دلر

شرکت در حال حاضر 5 گروه محصول به بازار عرضه می‌نماید. باتوجه‌ به نمودار بالا در حال حاضر جامدات بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده است. اما بررسی صورت های مالی نشان می دهد میزان فروش ریالی محصولات استریل نسبت به سایر محصولات بیشتر بوده و بعنوان کالای استراتژیک مورد بررسی قرار می گیرد.

نرخ فروش محصول استراتژیک دلر

نرخ فروش محصول استراتژیک دلر

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بوده است. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره 3ماهه دوم1400 نسبت به دوره قبل 218% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در دلر

میزان فروش محصول استراتژیک در دلر

مقایسه‌ها نشان می‌دهد میانگین میزان فروش شرکت در سه ماهه دوم 1400 نسبت به دوره قبل 15% افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 32% رشد داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دلر

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دلر

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی قوی بین قیمت سهم و رفتار سهام داران حقیقی است و همیشه باید رفتار این گروه از سهامداران را زیر نظر گرفت.

تطبیق قیمت سهم دلر و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم دلر و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار دلر نشان می‌دهد این سهم در اغلب ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی قوی بین این دو وجود دارد و در هنگام تحلیل سهم هم باید به وضعیت بازار و شاخص کل بورس توجه ویژه داشته باشیم.

ارزیابی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله ، نماد دلر امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

ارزیابی دلر

آخرین اطلاعات شرکت دلر درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *