تحلیل بنیادی ددام | آذر 1400

تحلیل بنیادی ددام | آذر 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش، بیشتر بخوانید.

درباره شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس

شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس درسال 1362 با نام داملران به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. در سال 1370 با تصمیم سهامداران شرکت از تهران به بروجرد انتقال و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی بروجرد به ثبت رسید.

تغییر نام شرکت طی سال های فعالیت:

  • سال 1378 نام شرکت داملران به داروسازی داملران
  • سال 1384 نام داروسازی داملران به داروسازی داملران رازک
  • سال 1393 نام داروسازی داملران رازک به داروسازی زاگرس فارمد پارس

پس از گذشت 11سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1373شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1374 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

بر اساس مفاد اساسنامه، فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید، واردات وتهیه داروهای دامپزشکی و انسانی، شیرخشک، غذای کودک، موادغذایی، لوازم درمانی، بهداشتی، آزمایشگاهی، شیمیایی، کشاورزی وتوزیع همچنین تولید، واردات و تهیه مواد اولیه وماشین آلات وتجهیزات مربوطه می باشد

دفتر این شرکت در استان تهران کیلومتر 18 جاده مخصوص و محل کارخانه آن در استان لرستان شهر بروجرد می باشد این شرکت در حال حاضر دارای 249نفر پرسنل می باشد.

روند سودآوری ددام

روند سودآوری ددام

شرکت ددام در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 1248486 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 11% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 127% رشد داشته است. پس از چندین دوره زیان دهی متوالی از 94 تا 97، نهایتا از فصل سوم97 این شرکت وارد سود سازی شده است و این سود سازی با شیب نسبتا خوبی رو به بالا و در حال افزایش بوده است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

ددام در گزارش 3ماهه دوم 1400شرکت رشد75% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این نسبت بیشتر از تورم و عدد قابل قبولی در نرخ رشد است.

عملکرد پنج دوره آخر ددام

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه سوم سود سازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت ددام

روند فروش شرکت ددام

ددام در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 1061892 میلیون‌ریالی را ایجاد نموده است و این میزان نشان‌دهنده 118% رشد نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک ددام

بررسی محصول استراتژیک ددام

شرکت ددام بطور عمده در عرضه 3 گروه محصول فعالیت می نماید. باتوجه ‌به نمودار بالا در حال حاضر قرص و بلوس بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و کالای استراتژیک محسوب می گردد.

نرخ فروش محصول استراتژیک ددام

نرخ فروش محصول استراتژیک ددام

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است اما میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در دوره سه ماهه دوم 1400 نسبت به دوره سه ماهه اول 1400، درمجموع 10% کاهش داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در ددام

میزان فروش محصول استراتژیک در ددام

میانگین میزان فروش شرکت در سه ماهه دوم1400 نسبت به دوره قبل 25% افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 43% رشد داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد ددام

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد ددام

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت سهام ددام در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهام دارهای حقیقی است و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم ددام و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار ددام نشان می‌دهد این سهم در برخی ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی کمی بین این دو وجود دارد و نمی توان ارتباط مناسبی بین این دو پیدا کرد.

تطبیق قیمت سهم ددام و شاخص کل بورس

ارزیابی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله ، ددام امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

ارزیابی ددام

آخرین اطلاعات شرکت ددام درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • باسلام درموردددامح کی بازمیشودهرکسی اعطلایی داردخبری بدهدممنون