تحلیل بنیادی دجابر | آذر1400

تحلیل بنیادی دجابر | آذر1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش، بیشتر بخوانید.

درباره شرکت داروسازی جابر ابن حیان

شرکت داروسازی جابرابن حیان در سال 1339 به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در سال 1348مورد بهره برداری قرار گرفت.

پس از گذشت 31 سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1370شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه تولید و ساخت انواع داروها است. مرکز اصلی شرکت و محل فعالیت اصلی آن در تهران کیلومتر 5 جاده مخصوص کرج واقع است و میانگین تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 576 نفر می باشد.

روند سودآوری دجابر

روند سودآوری دجابر

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ماهه شرکت نشان‌دهنده روند روبه‌رشد سودآوری در دو سال اخیر است.

شرکت دجابر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 1651101 میلیون ریال سود گردیده است که این میزان نسبت به دوره قبل 1% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 20% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد دجابر بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه سود شرکت در آخرین گزارش منتشر شده مربوط به 3ماهه دوم1400 با دوره های سه ماه دوم سالهای قبل، رشد 2% را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد و این نرخ رشد بسیار کمتر از نرخ تورم می باشد و پارامتری منفی در نرخ رشد محسوب می گردد.

عملکرد 5 دوره آخر دجابر

گزارشات عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ دجابر و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی از منظر نرخ رشد سالانه رتبه دوم سود سازی را داشته و از دیدگاه نرخ رشد قابل قبول می باشد.

روند فروش شرکت دجابر

روند فروش شرکت دجابر

بررسی‌ها نشان می‌دهد روند فروش شرکت در ماه‌های مختلف در مجموع درحال‌رشد بوده است اما در 3 ماه مرداد تا مهر ۱۴۰۰ فروش شرکت روند کاهشی نسبت به ماه قبل خود داشته است که خلاف رویه سال‌های قبل بوده است.

دجابر در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 1935318 میلیون‌ریالی را ایجاد نموده که این میزان نشان‌دهنده رشد 77% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک دجابر

بررسی محصول استراتژیک دجابر

شرکت در حال حاضر 5 گروه محصول به بازار عرضه می‌نماید. باتوجه‌ به نمودار بالا در حال حاضر قرص و کپسول بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده و برای دجابر محصول استراتژیک محسوب می گردد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *