تحلیل بنیادی دارو | آبان 1400

تحلیل بنیادی دارو | آبان 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت کارخانجات داروپخش

شرکت کارخانجات داروپخش درسال 1342 به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. پس از گذشت 37سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال1379 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و سال 1381 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

فعالیت اصلی شرکت در زمینه توليد ، تهيه و واردات داروهاي انساني، دامي، مكمل هـاي دارويـي، تجهيزات و لـوازم آرايشي بهداشـتي و آزمايشگاهي و درماني، شيرخشك و غذاي كودك ، مكملهاي تغذيه اي ، فرآورده هاي طبيعي و سنتي و غذاهاي ويـژه ، توليـد توزيـع و فـروش آنهـا در سراسر كشور و صدور آنها به خارج از كشور، توليد ، خريد و فروش مواد اوليه و بسته بندي، ماشين آلات، قطعات و ساير ملزومات می باشد.

مرکز اصلی شرکت و کارخانه در تهران، کیلومتر 18 اتوبان تهران کرج، خیابان داروپخش واقع گردیده است. تعداد کارکنان شرکت در حال حاضر 1163 نفر می باشد.

روند سودآوری داروپخش

روند سودآوری داروپخش

بررسی نمودار سودآوری بر اساس گزارش‌ها عملکرد سه‌ماهه شرکت نشان‌دهنده روبه‌رشد بودن سودآوری شرکت در سالهای اخیر است. شرکت داروپخش در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ موفق به ثبت 4454049 میلیون ریال سود گردیده است. این میزان نسبت به دوره قبل 54% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 65% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم داروپخش

شرکت در گزارش عملکرد 3ماه دوم1400 رشد 178% را نسبت به مدت مشابه سال قبل ساخته است که این عدد بیشتر از نرخ تورم است و یک امتیاز برجسته ر روند سودسازی است.

پنج دوره آخر داروپخش

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه رتبه اول سود سازی را به خود اختصاص داده است و این نکته مثبت دیگری در نرخ رشد است.

روند فروش شرکت داروپخش

روند فروش شرکت داروپخش

این شرکت در مجموع ثبات و روند روبه رشد برای فروش داشته است. داروپخش در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 8326501 میلیون‌ریالی را ثبت نموده. این میزان نشان‌دهنده رشد 162% نسبت به مدت مشابه سال1399 است.

بررسی محصول استراتژیک داروپخش

بررسی محصول استراتژیک داروپخش

شرکت در حال حاضر در فروش14گروه محصول فعالیت دارد با توجه‌ به نمودار بالا در حال حاضر قرص بیشترین میزان فروش در بین محصولات به خود اختصاص داده است و برای گزارشات سودسازی داروپخش اهمیت استراتژیک دارد.

نرخ فروش محصول استراتژیک داروپخش

نرخ فروش محصول استراتژیک داروپخش

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در آخرین دوره گزارش داده شده یعنی در 3ماهه دوم1400 نسبت به دوره قبل 16% رشد داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در داروپخش

میزان فروش محصول استراتژیک در داروپخش

میانگین میزان فروش شرکت در گزارشات 3ماهه دوم 1400 نسبت به دوره قبل 3% کاهش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 1% کاهش داشته است. به عبارت دیگر فروش امسال با سال گذشته تقریبا در یک سطح بوده است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد داروپخش

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد داروپخش

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهامدارهای حقیقی است. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم داروپخش و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم داروپخش و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار داروپخش نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد. بنابراین در هنگام تحلیل علاوه بر نمودار سهم ، رفتار شاخص کل نیز باید مورد بررسی قرار بگیرد.

ارزیابی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله ، داروپخش امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

ارزیابی داروپخش

آخرین اطلاعات شرکت داروپخش درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *