تحلیل بنیادی دابور | آبان 1400

تحلیل بنیادی دابور | آبان 1400

مبنای بررسی این مقاله بر اساس تحلیل به روش کانسلیم است. پیرامون این روش اینجا بیشتر بخوانید.

درباره شرکت داروسازی ابوریحان

شرکت داروسازی ابوریحان درسال 1343 با نام برلیمد ایران به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. با تصمیم سهامداران سال 1360 نام شرکت به داروسازی ابوریحان تغییرکرد.

پس از گذشت 27سال از فعالیت این شرکت با تصمیم سهامداران در سال 1370 شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل گردید و همان سال در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

بر اساس اساسنامه فعالیت اصلی شرکت در زمینه توليد، تهيه و واردات داروهاي انساني، دامي، مكمل هـاي دارويي، تجهيزات و لوازم آرايشي بهداشتي و آزمايشگاهي و درماني، شيرخشك و غذاي كودك، مكملهاي تغذيه اي، فرآورده هاي طبيعي و سنتي و غذاهاي ويژه، توليد توزيع و فروش آنها در سراسر كشور و صدور آنها به خارج از كشور، توليد، خريد و فروش مواداوليه و بسته بندي، ماشين آلات، قطعات و ساير ملزومات می باشد. نشانی مرکز اصلی شرکت تهران، سه راه تهرانپارس، ابتدای خیابان آیت الله خوشوقت می باشد.

روند سودآوری دابور

روند سودآوری دابور

طبق گزارشات سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ شرکت دابور جمعا مبلغ 2479585 ریال سود محقق کرده است که این میزان نسبت به دوره قبل 1% و نسبت به مدت مشابه سال قبل 36% رشد داشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد سه‌ماهه دوم دابور

سود عملکرد شرکت در آخرین گزارش منتشر شده مربوط سه ماهه دوم سال1400 رشد 1% را نسبت به مدت مشابه سال قبل تجربه کرده و در مجموع تغییر با اهمیتی نداشته است.

مقایسه نرخ رشد بر اساس عملکرد پنج دوره آخر دابور

بررسی عملکرد ۳ماهه دوم۱۴۰۰ و مقایسه آن با دوره های سه ماهه یکسال گذشته نشان می دهد در این دوره سود عملکردی ساخته شده از منظر نرخ رشد سالانه با اختلاف کمی رتبه اول سود سازی را به خود اختصاص داده است.

روند فروش شرکت دابور

روند فروش شرکت دابور

دابور در سه ماه دوم سال ۱۴۰۰ فروش 2643385 میلیون‌ریالی را محقق نموده. این میزان نشان‌دهنده رشد52% نسبت به مدت مشابه سال 1399 است.

بررسی محصول استراتژیک دابور

بررسی محصول استراتژیک دابور

شرکت در حال حاضردر عرضه 5گروه محصول به بازار فعالیت می‌نماید. باتوجه‌به نمودار بالا در حال حاضر گروه قرص و دراژه و کپسول بیشترین میزان فروش در بین محصولات تولید شده را به خود اختصاص داده است.

نرخ فروش محصول استراتژیک دابور

نرخ فروش محصول استراتژیک دابور

نمودار نرخ فروش شرکت نشان می‌دهد میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش قابل‌توجهی داشته است. اما میانگین نرخ فروش محصول استراتژیک شرکت در آخرین دوره و 3ماهه دوم1400 نسبت به دوره قبل14% کاهش داشته است.

میزان فروش محصول استراتژیک در دابور

میزان فروش محصول استراتژیک در دابور

میانگین میزان فروش شرکت در سه ماهه دوم1400 نسبت به دوره قبل 20% افزایش و نسبت به مدت مشابه سال قبل 18% رشد داشته است.

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دابور

عملکرد حقیقی و حقوقی در نماد دابور

مقایسه رفتار سهام‌داران و روند قیمت در یک سال گذشته نشان‌دهنده همبستگی متوسط بین قیمت سهم و رفتار سهام دران حقیقی است. این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بررسی رفتار سهام‌دار حقیقی در هنگام انجام معاملات بر روی نماد است.

تطبیق قیمت سهم دابور و شاخص کل بورس

تطبیق قیمت سهم دابور و شاخص کل بورس

مقایسه شاخص و نمودار دابور نشان می‌دهد این سهم در بیشتر ماه‌ها رفتار مشابهی با شاخص کل داشته و همبستگی متوسطی بین این دو وجود دارد. بنابراین در هنگام تحلیل سهم هم باید نیم‌نگاهی به وضعیت بازار و شاخص کل بورس داشته باشیم.

ارزیابی

با توجه به پارامترهای بررسی شده در این مقاله ،دابور امتیاز های زیر را در ارزیابی کسب می نماید.

ارزیابی دابور

آخرین اطلاعات شرکت دابور درباره موضوع فعالیت را در اینجا ببینید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *