تحلیل بنیادی ارز دیجیتال بیت کوین (19 آبان ماه 1398)

تحلیل بنیادی ارز دیجیتال بیت کوین (19 آبان ماه 1398)

پس از سخنرانی رئیس جمهور چین و به تبع آن رشد 42 درصدی قیمت بیت کوین در کمتر از یک روز و لمس 10 هزار دلار، قیمت این ارز دیجیتال بار دیگر محدوده 8,800 دلار را تجربه کرد.

دلیل کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟

برخی از سرمایه‌گذاران به بیت‌کوین به دید طلای دیجیتال نگاه می‌کنند. با بررسی نمودار قیمت طلا و بیت‌کوین نیز شاهد همبستگی در نمودار هستیم. اگرچه میزان نوسانات در مارکت ارزهای دیجیتال با سایر بازارهای جهانی قابل مقایسه نمی‌باشد.

تحلیل بنیادی ارز دیجیتال بیت کوین (19 آبان ماه 1398)
نمودار قیمت بیت کوین (BTC/USDT) / طلا (XAU/USD)

جنگ تجاری بین دو اقتصاد بزرگ جهان موجب آشفتگی در بازارهای مالی و نگرانی از کند شدن رشد اقتصاد جهانی شده که افزایش بیش از 14 درصدی قیمت طلا در سال جاری را به دنبال داشته است. قیمت بیت‌کوین از ابتدای سال میلادی جاری تا کنون 133 درصد رشد داشته است که جنگ تجاری بین چین و امریکا از دلایل تاثیرگذار این رشد بوده است.

روز پنجشنبه مقامات دو کشور امریکا و چین اعلام کردند که تعرفه‌های اضافی اعمال شده بر روی کالاها، به مرور برداشته خواهد شد. به گزارش رویترز، در حالی که تحولات مثبت در مذاکرات تجاری موجب کاهش جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران شده است، قیمت طلا روز جمعه به پایین‌ترین رقم در طی ۳ ماه گذشته رسید و بیشترین افت هفتگی در ۳ سال گذشته را به ثبت رساند. در بازار ارزهای دیجیتال نیز روز جمعه شاهد کاهش 5 درصدی قیمت بیت‌کوین بودیم.

به گفته پیتر ناواروو، مشاور تجاری کاخ سفید، ترامپ به لغو تعرفه‌های واردات کالاهای چینی رضایت نمی‌دهد چرا که وی موافق لغو تعرفه‌های چین در توافق فاز اول نیست. سخنرانی سه شنبه دونالد ترامپ و تستیفای نیم سال دوم جیروم پاول در روز چهارشنبه 13 نوامبر این موضوع را شفاف تر خواهند کرد. 

نتیجه جنگ تجاری قطعا بر بازار ارزهای دیجیتال اثرگذار خواهد بود. اما تنها عامل و محرکه قیمت نخواهد بود. از این عوامل می‌توان به موارد زیر که طی هفته گذشته در رسانه‌ها ترند شدند را بیان کرد:

  • پژوهشگران امریکایی اعلام کردند که طبق تحقیقات و بررسی‌های آنان، رشد قیمت رمزارزها در سال 2017، از طریق ایجاد تتر بدون پشتوانه توسط شرکت بیتفاینکس صورت گرفته است. اگرچه بیتفاینکس به کل این موضوع را رد کرده است و آن را تهمتی ناروا قلمداد کرده است.
  • اف بی آی اعلام کرده است که موضوع ارزهای دیجیتال تهدیدی جدی برای قانون محسوب می‌شود و این حوزه برای قانون‌گذاری چالش‌های عدیده‌ای پیش رو خواهد داشت.
  • شرکت سرویس‌دهنده مالی اسکوئر که سال گذشته موفق به کسب مجوز تجاری برای فعالیت‌های ارز مجازی امریکا شد، در گزارشی اعلام کرده است که استقبال خرده فروشان از بیت‌کوین رو به افزایش است. محصول پرچمدار این شرکت “Cash App” در فصل سوم سال 2019، بالغ بر 140 میلیون دلار بیت‌کوین فروخته است.

موسسات مالی بزرگ چه رویکردی در قبال بیت کوین دارند؟

با رسیدن قیمت به محدوده 8800 دلار، شاهد رشد قراردادهای آتی بکت بودیم. بار دیگر سقف جدیدی برای حجم معاملات بکت رقم خورد. روز جمعه معاملات بکت به 15,486,195 دلار رسید؛ سقف جدیدی برای معاملات بکت. این موضوع نشان‌دهنده خوش‌بینی موسسات مالی نسبت به بیت‌کوین است.

تحلیل بنیادی ارز دیجیتال بیت کوین (19 آبان ماه 1398)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *