تحلیل بنیادی ارز دیجیتال بیت کوین (15 دی ماه 1398)

تحلیل بنیادی ارز دیجیتال بیت کوین (15 دی ماه 1398)

سایت‌های مختلف در روزهای اخیر به بررسی عوامل  تاثیر گذار بر روی قیمت بیت‌کوین در سال 2020 پرداخته‌اند. در تحلیل این هفته برخی از این موارد را بیان خواهیم کرد.

افزایش ذخیره طلای بانک‌های مرکزی جهان

افزایش اندوخته طلای بانک‌های مرکزی در جهان به بیشترین میزان خود از سال 1967 میلادی تا کنون رسیده است. روسیه و ترکیه در صدر این جدول قرار دارند. این موضوع نشان می‌دهد که بانک‌های مرکزی دنیا نسبت به تنش‌های سیاسی و تجاری آینده دنیا خوش‌بین نیستند و انتظار دارند جهان آبستن رقابت‌ها و چالش‌های تجاری جدیدی شود.

در سال‌های اخیر در شرایطی که منطقه‌ای در دنیا با بحران‌ ژئوپلتیک روبرو شده است، ارز دیجیتال نیز همانند طلا با افزایش تقاضا روبرو بوده‌اند. در صورت ادامه تنش در خاورمیانه می‌توان انتظار افزایش استقبال موسسات مالی بزرگ دنیا از این حوزه را داشت. توجه داشته باشید که با توجه به مقیاس بازار ارزهای دیجیتال نسبت به سایر بازارهای جهانی که در تحلیل بنیادی 12 آذر ماه  به آن پرداخته شد، حتی سرمایه‌گذاری اندک موسسات مالی در این حوزه، روند صعودی پرقدرتی را  به دنبال خواهد داشت.

 سفر مدیرعامل توییتر به افریقا

جک دورسی، مدیر عامل توییتر و شرکت خدمات مالی اسکوئر، جهت اشاعه فرهنگ استفاده از ارزهای دیجیتال به افریقا سفر کرده است. وی قرار است در سال 2020 نیز به افریقا سفر کند. طبق پیش‌بینی وی، تعداد کاربران ارزهای دیجیتال در دنیا در آینده‌ای نزدیک به بیش از یک میلیارد نفر خواهد رسید.

پیش‌بینی دویچه بانک آلمان

دویچه بانک آلمان، ارزهای دیجیتال را به لحاظ نوآوری و خلاقیت با اینترنت مقایسه کرده است. طبق بررسی‌های آماری مرکز تحقیقاتی دویچه بانک، ارزهای دیجیتال و اینترنت از روندی مشابه تبعیت می‌کنند. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، تعداد کاربران اینترنت ظرف 24 سال، به بیش از 4 میلیارد نفر رسیده است. با توجه به روند مشابه مورد انتظار ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود تعداد کاربران این حوزه تا سال 2030 به بیش از 200 میلیون نفر برسد؛ این به معنای رشد 500 درصدی کاربران است که قطعا افزایش قیمت در بازار را به همراه خواهد داشت.

در نهایت توجه شود که هیچ بازاری یک طرف نخواهد بود، و سیاست‌های مالی دنیا در آینده می‌توانند کاملا خلاف جهت مورد بررسی این سایتها باشد و در این موارد تنها به جنبه مثبت در بازار ارزهای دیجیتال پرداخته شده است.

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *