مقایسه بازدهی سالانه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تورم در اردیبهشت 1400

مقایسه بازدهی سالانه صندوق‌های سرمایه‌گذاری با تورم در اردیبهشت 1400

وضعیت کسی که سال گذشته در صندوق ها سرمایه گذاری کرده است در حال حاضر چگونه است؟ عملکرد یک ساله صندوق ها نشان می دهد که میانگین بازدهی در انتهای فروردین ماه 1400 به عدد 22.5 درصد رسیده است در حالی که نرخ تورم نقطه ای در ابتدای اردیبهشت ماه 1400 عدد 46.9 درصد گزارش شده است.

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل می‌باشد. عدد ٤٦,٩ درصد یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ٤٦.٩ درصد بیشتر از اردیبهشت ١٣٩٩ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده اند.

بنابراین می توان مشاهده نمود که بازدهی صندوق های سهامی در یک سال اخیر از نرخ تورم عقب مانده است و بازار سرمایه نتوانسته است آن را پوشش دهد.

در جدول زیر خلاصه عملکرد صندوق های سرمایه گذاری را ملاحظه می کنید:

درصد دارایی های نقد صندوق های سهامی کاهش محسوسی داشته است. در حالی که در سال گذشته که رونق بورس در ماه های ابتدایی سال بسیار زیاد بود این عدد حدود 17 درصد بود و هم اکنون به 5.3 درصد رسیده است. این امر به دلیل خروج سرمایه گذاران حقیقی از صندوق های سهامی و اجبار صندوق ها به خرج کردن از دارایی های نقدی می باشد.

در حال حاضر خالص ارزش دارایی در تمام صندوق های سرمایه گذاری 3,821,000 میلیارد ریال می باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *