تحلیل بازار رمزارزها؛ بسته شدن حساب کاربران چینی توسط بایننس

تحلیل بازار رمزارزها؛ بسته شدن حساب کاربران چینی توسط بایننس

قیمت بیت کوین بار دیگر وارد کانال 50 هزار دلار شده است. مهم ترین مانع رشد بیت کوین و ارزهای دیجیتال تقابل دولتهای جهان با این بازار است که بسیاری از تحلیلگران معتقدند با بزرگتر شدن مارکت کریپتو، رویکرد دولتها نسبت به آن سختگیرانه تر خواهد شد.  

رویکرد کشورهای مختلف در قبال ارزهای دیجیتال

مدت‌هاست که شاهد تقابل شرق و غرب در بازار رمزارزها هستیم. روی کار آمدن دموکراتها مواضع سختگیرانه امریکا در مورد شفافیت بازار ارزهای دیجیتال را به دنبال داشت. در ادامه شاهد تغییر رویکرد افرادی چون ایلان ماسک بودیم. دولت چین نیز به ممنوعیت استخراج رمزارزها بسنده نکرد و در نهایت مبادلات رمزارزها در این کشور را نیز محدود کرد. محدودیت‌ها تا آنجا پیش رفت که صرافی های بزرگ دنیا مانند بایننس حساب کاربران چینی خود را بستند.

در این میان جروم پاول رئیس فدرال رزرو امریکا و الکسی مویسیف معاون وزیر دارایی روسیه مدعی اند که سیاست چین را در قبال رمزارزها اتخاذ نخواهند کرد و این اظهار نظرها امیدها را برای راه اندازی ETF های بیت کوین در بورس امریکا بیشتر کرده است؛ موضوعی که می‌تواند باعث استقبال بیشتر موسسات مالی از بازار رمزارزها شود.

رصد مهمترین اتفاقت دنیای کریپتوکارنسی در کانال سیگنال ارز دیجیتال

سایر عوامل اثرگذار در بازار ارزهای دیجیتال

وجود یک دارایی با محدودیت 21 میلیونی که عمده آن در دست سرمایه گذاران بلند مدت قرار دارد، موضوع بسیار مهمی است که باعث شده برخی از تحلیلگران بیت کوین را به عنوان یک طبقه امن دارایی معرفی کنند. این نگاه باعث شده تا طبق بررسی های تحلیلگران جی پی مورگان، برخی از موسسات مالی برای فرار از ریزش های احتمالی بورس امریکا به بازار ارزهای دیجیتال روی آورند.

از سوی دیگر پس از ممنوعیت فعالیت ماینرهای چینی بار دیگر شاهد بازگشت این گروه تاثیرگذار بازار رمزارزها هستیم. بر اساس دیتای سایت Bitinfocharts بار دیگر هش ریت شبکه بیت کوین به بالای 130 اگزاهش بر ثانیه رسیده است.

نمودار هش ریت شبکه بیت کوین

رشد تکنولوژی نیز عامل مهمی در رشد بازار رمزارزها به شمار می رود. کاربردهای بسیار فناوری بلاکچین روز به روز بیشتر می شود و هر روز شاهد ترند شدن یکی از حوزه های ارزهای دیجیتال در دنیا هستیم.

بررسی تکنیکال قیمت بیت کوین

 قیمت بیت کوین که از مارس 2020 تا کنون حدود 1000 درصد افزایش را تجربه کرده است بار دیگر به بیشینه قیمت تاریخی خود (64895 دلار) نزدیک شده است. بیت کوین دامیننس اما در محدوده 45 درصد قرار دارد که نشان می دهد سهم بیت کوین از بازار بسیار کم شده است و این موضوع ریسک فشار فروش برای سیو سود در آلتکوین ها را افزایش می دهد. عاملی که در روزهای اخیر شاهد آن بودیم و علیرغم رشد قیمت بیت کوین بازار آلتکوین ها با تردید مواجه بود.

در صورتی که قیمت بتواند از سد 64895 دلار عبور کند و البته بالای این مقاومت تثبیت داشته باشیم، می توانیم انتظار تارگتهای 80 هزار دلار و 100 هزار دلار را برای بیت کوین تا انتهای سال جاری میلادی را داشته باشیم. اگرچه تا زمانی که مقاومت یاد شده شکسته نشود، کماکان ترس ریزش های سنگین تر در بازار وجود خواهد داشت.

مهم ترین حمایت های پیش رو نیز 50 هزار دلار و 44 هزار دلار خواهند بود.

نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم روزانه

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *