تحرکات صندوق های سرمایه گذاری در 29 مهرماه 99

تحرکات صندوق های سرمایه گذاری در 29 مهرماه 99

تحرکات صندوق های سرمایه گذاری نشان میدهد که مدیران صندوق سهام خود را نگهداری می کنند و گاهی هم خریدهای کوچکی انجام می دهند. باید توجه داشت که خریدهایی که با قصدی به جز سرمایه گذاری و کسب سود انجام می شود، از سایر خریدها تفاوت جدی دارد. برای مثال صندوق مشترک افق کارگزاری بانک خاورمیانه سهام بانک خاورمیانه را خریداری کرده است که این مسئله به معنی احتمال سودآوری و افزایش قیمت سهام در آینده نیست. در واقع نمی توان از این نوع خرید سیگنال مثبتی دریافت کرد.
توجه دو صندوق سهامی به صنعت دارویی در مهمترین خریدها دیده می شود. صندوق همیان سپهر و مشترک نقش جهان با اضافه کردن سرمایه گذاری های خود در شرکت های ریشمک و داروسازی کوثر توجه بیشتری به این صنعت داشته اند.
صندوق با درآمد ثابت گسترش فردای ایرانیان نیز در سهام شرکت های صنایع قند و شکر سرمایه گذاری کرده است.

مهمترین خریدهای صندوق های سرمایه گذاری

نام صندوق سرمایه گذاری (نوع)نام شرکت (نماد بورسی)تعداد سهم
سپهر کاریزما (سهامی)سيمان‌هگمتان (سهگمت)372,068
همیان سپهر (سهامی)توليد و صادرات ريشمك (ریشمک)600,000
مشترک نقش جهان (سهامی)داروسازي‌ كوثر (دکوثر)200,000
مشترک یکم اکسیر فارابی (سهامی)توسعه خدمات دريايي وبندري سينا (حسینا)50,000
مشترک افق کارگزاری بانک خاورمیانه (با درآمد ثابت)بانك خاورميانه (وخاور)10,600,000
اندوخته پایدار سپهر (با درآمد ثابت)توليد و صادرات ريشمك (ریشمک)200,000
گسترش فردای ایرانیان  (با درآمد ثابت)قندهكمتان (قهکمت)536,874
گسترش فردای ایرانیان  (با درآمد ثابت)شهد (قشهد)130,900
گسترش فردای ایرانیان  (با درآمد ثابت)كارخانجات‌ قند قزوين (قزوین)394,562
با درآمد ثابت کمند (با درآمد ثابت)صندوق سپهر كاريزما (کاریس)40,000

مهمترین فروش های صندوق های سرمایه گذاری

نام صندوق سرمایه گذارینام شرکت (نماد بورسی)تعداد سهم
سرو سودمند مدبران (سهامی)توليد و صادرات ريشمك (ریشمک)(200,000)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام
    درسته ماهیت تفاوت دارد.
    ولی هدف اصلی بسیاری از افراد از سرمایه گذاری در ایران، حذف ارزش پولشان است. در واقع ماهیت بازار سرمایه ایران هم برخلاف آنچه باید باشد چندان مبتنی بر سودآوری شرکت ها نیست و قیمت سهام بیشتر وابسته به ارزش دارایی های شرکت است تا سود.
    سوال: آیا مدیر صندوق می تواند در شرایط ریزشی بازار با پول واریز شده سهامداران اصلا هیچ سهمی نخرد و نقد بماند؟ همان کاری که افراد حرفه ای می کنند. آیا مدیران صندوق ها برای نقد ماندن و نخریدن مشکل قانونی دارند یا مثل سهامدار خرد دچار خطای محاسباتی میشوند که متضرر شده اند.
    انتظار منِ سهامدار این است که بافرض نبودن مشکل قانونی، مدیر صندوق (که از من آگاه تر است) در بازار نامساعد اصلا خرید نکند تا لااقل اصل پول حفظ شود.

    • سلام دوست عزیز
      صندوق های سهامی باید همواره حداقل 70 درصد از دارایی های خود را در سهام سرمایه گذاری کنند. این محدودیت قانونی برای صندوق ها در مدیریت سهام و دارایی های موجود در صندوق وجود داره.

  • سلام
    از 30تیر99 در چند صندوق، سرمایه گذاری کردم شامل سهامی، مختلط و درآمد ثابت ولی متاسفانه الان همه زیر قیمت خرید هستند حتی درآمد ثابت. در حالی که در این سه ماه قیمت ها در بازار حداقل 1.5 تا 2 برابر شده.
    این اصلا توجیه پذیر نیست.
    اگر قرار باشد مدیران صندوق ها هم مثل افراد آموزش ندیده در خرید متضرر شوند اصولا چرا افراد به خرید سهم صندوق بجای سرمایه گذاری مستقیم تشویق میشوند؟
    کارکرد صندوق اتفاقا باید در شرایط بد بازار مثبت باشد. در روزهای خوب که هر خریدی سودآور است.

    • سلام
      ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه از طریق صندوق ها کمتر از ورود مستقیم است. اگر منظورتون از دو برابر شدن قیمت ها در بازار، بازار آزاد است باید دقت داشته باشید که ماهیت بازار سرمایه با بازار آزاد متفاوت است.

  • این سلسله مطالب مربوط به تحرکات خرید و فروش صندوق ها واقعا عالیه. چشم انداز روشنی از آینده سهم ها می ده. امیدوارم ادامه بدید.