بیت کوین 50 هزار دلاری شد

بیت کوین 50 هزار دلاری شد

بیتکوین که از دسامبر 2021، رنگ 50 هزار دلار را به روی خود ندیده بود، با تصویب مجوز ETFهای بیتکوین و نزدیک شدن به هاوینگ توانست بار دیگر وارد کانال 50 هزار دلار شود.

نمودار قیمت بیتکوین
نمودار روزانه قیمت بیتکوین

شروع نگران کننده ETFها

پس از تایید مجوز ETFهای بیتکوین، صندوق گری اسکیل که مدتها با کاهش تقاضا مواجه شده بود، اقدام به فروش سنگین در بازار رمزارزها کرد. این صندوق از یازدهم ژانویه تا کنون 154 هزار بیتکوین به ارزش تقریبی 7.7 میلیارد دلار به فروش رسانده است.

بیتکوین گری اسکیل
روند فروش دارایی صندوق گری اسکیل

موفقیت سایر صندوق‌ها

علیرغم فشار فروش سنگین توسط گری اسکیل، سایر صندوق‌های بزرگ مانند بلک راک و فیدلیتی، اقدام به خرید سنگین کردند. تا در نهایت ورودی خالص نقدینگی به بیتکوین در یک ماه از مرز 3 میلیارد دلار عبور کند.


ETF بیتکوین
مجموع خرید و فروش انجام شده توسط صندوق‌ها

ETFهای اتریوم در راهند

امسال بازار ارزهای دیجیتال سال پر سروصدایی خواهد داشت. تا چند ماه دیگر کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا ( SEC ) می‌بایست در مورد مجوز ETFهای اتریوم نیز تصمیم بگیرد. این موضوع کماکان بازار را در تب و تاب و هیجان باقی خواهد گذاشت.

هاوینگ بیتکوین

انتشار بیتکوین توسط فرآیند هاوینگ، هر 4 سال یک بار نصف می‌شود؛ یعنی شاهد کاهش عرضه در بازار خواهیم بود.

 تا دو ماه دیگر هاوینگ اتفاق می‌افتد و انتشار بیتکوین در شبکه از 6.25 واحد به ازای ایجاد هر بلاک، به 3.125 کاهش می‌یابد.

هاوینگ بیتکوین
دو ماه تا هاوینگ بیتکوین

همواره احتیاط کنید

بازار ارزهای دیجیتال همیشه ریسکهای خود را دارد. تاثیر شرایط اقتصاد جهانی، ممنوعیت توسط قانونگذاران و مسائلی مانند عرضه سنگین توسط طلبکاران صرافی M.t Gox می‌تواند بازار رمزارزها را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین همواره حد ضرر را در معاملات خود در نظر بگیرید و هیچ گاه بدون مطالعه وارد این بازار نشوید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *