بورس امروز در مدار مثبت قرار گرفت | دیلی‌سیگنال 31 فروردین 1400

بازار امروز در حالی شروع به کار کرد که شاخص کل در دقایق اول رنگ سبز به خود گرفت اما در زمان کوتاهی با با افزایش عرضه‌ها مسیر شاخص کل هم چرخید و سرخ‌رنگ شد. اما در ادامه با تداوم فعالیت خریداران سهام، فروشندگان در برخی از نمادها تا حدی عقب‌نشینی کردند و شاهد رشد دوباره شاخص کل بودیم.به ‌طوری که امروز شاخص کل بورس تهران رشد 2700 واحدی (معادل 0.23 درصد) را تجربه کرده است.

شاخص هم‌وزن از ابتدای بازار منفی ظاهر شد اما با گذشت یک ساعت اول کم کم در مسیر صعودی قرار گرفت. این شاخص بعد از یک رفت و برگشت صبح‌گاهی به محدوده روز گذشته رسید. 

امروز نمادهای شستا، وبلمت، فولاد و فملی در کفه مثبت بازار نشستند و بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند.

نکته جالب توجه تکرار الگوی هفته‌های اخیر است. به‌طوری که تمام روزهای هفته جاری دقیقا شبیه هفته قبل بودند. شنبه و یک‌شنبه بورس قفل صف فروش، دوشنبه ایجاد تحرکاتی مثبت در برخی نمادهای بزرگ و افزایش حجم معاملات و سه‌شنبه هم رنج مثبت کشیدن نمادهای بزرگ و سبزپوش شدن شاخص کل. این اتفاقی است که عینا در دو هفته اخیر رخ داده و حتی هفته قبل از آن هم تا حدی بازار از چنین الگویی پیروی می‌کرد. باید دید فردا بورس می‌ریزد یا سبز سهام پایدار می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل‌ها، اخبار و مقالات آموزش بورس به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

شگفتی سازی بانک‌ها

امروز شاخص بعضی از صنایع توانستند در مدار مثبت آغاز به کار کنند. گروه بانکی‌ها توانست ۲.۱ درصد رشد را تجربه کند و برترین صنعت بورس امروز باشد. امروز نمادهای بانکی با رنج قیمت عجیبی همراه شدند و اغلب طی تنها چند دقیقه از صف فروش به صف خرید رسیدند. صنعت چند رشته‌ای‌ها با ۱.۲ درصد رشد، به مدد نماد شستا دومین صنعت صعودی بورس امروز بود. در آخر فلزات اساسی با یک تغییر رویه، توانست متفاوت ظاهر شود و با یک درصد رشد در گروه صنایع با رشد مثبت قرار گیرد.

اما در طرف مقابل شاخص گروه پالایشی با ۱.۴ درصد افت بدترین وضعیت را در بین دیگر صنایع کسب کرد. خودرویی ها نیز با ۰.۸ درصد کاهش دیگر صنعت سرخ‌پوش بورس هستند.

ارزش معاملات خرد به 2400 میلیارد تومان رسید. در بین صنایع بانک‌ها، خودروسازان و پالایشی‌ها بیشتر از همه حجم خوردند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، دارا یکم و برکت بیشترین ارزش معاملات را دارند.

تحلیل تکنیکال انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *