بررسی پرتفوی صندوق های سهامی قابل معامله | تیر 1403

بررسی پرتفوی صندوق های سهامی قابل معامله | تیر 1403

خرید نزدیک به 5 همتی صندوق‌های اهرمی جدید

بررسی پرتفوی صندوق‌های سهامی قابل معامله در تیر ماه 1403 نشان می‌دهد که برآیند خرید و فروش صندوق‌ها مثبت 8 همت بوده است. این رقم در مقایسه با ماه گذشته (منفی 48 میلیارد تومان) رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. علت این امر را می‌توان در خرید صندوق‌های اهرمی تازه پذیره‌نویسی شده در تیر ماه، یعنی نارنج و بیدار، جستجو کرد.

در میان صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله، صندوق‌های اهرمی بیدار، نارنج و موج بیشترین میزان برآیند خرید و فروش مثبت و صندوق‌های کاردان، آگاس و بهین رو بیشترین میزان برآیند خرید و فروش منفی را در تیر ماه داشته‌اند.

فولاد و شپدیس در صدر بیش‌ترین خریدهای صندوق‌ها

در میان نمادهای بورسی، نمادهای فولاد از فلزات اساسی، شپدیس از صنعت شیمیایی و شستا از صنایع چند رشته‌ای در صدر برآیند خرید و فروش مثبت قرار دارند. در مقابل، نمادهای وامید از صنایع چند رشته‌ای، وپست از صنعت بانکی و شهر از سرمایه‌گذاری، بیشترین برآیند خرید و فروش منفی صندوق‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بیشترین برآیند خرید مثبت در نمادهای فولاد و شپدیس را صندوق‌های اهرمی بیدار، نارنج، شتاب و جهش به ثبت رسانده‌اند.

تمایل صندوق‌ها به سرمایه‌گذاری در شمش طلا که در ماه‌های اخیر مشهود بوده است، در این ماه نیز ادامه داشت؛ به‌طوری که صندوق‌های اهرمی اهرم، موج و شتاب بیشترین خرید را از این نماد داشته‌اند.

سرمایه‌گذاری‌ها و محصولات شیمیایی در صدر صنایع

در حالی که صندوق‌های سهامی قابل معامله در صنایع سرمایه‌گذاری، محصولات شیمیایی و فولاد در جبهه‌ی خرید ظاهر شده‌اند اما در نقطه‌ی مقابل در صنایع انبوه‌سازی، لیزینگ و زغال سنگ فروشنده بوده‌اند.

بیش‍‌ترین برآیند خرید مثبت صندوق‌های سرمایه‌گذاری از سرمایه‌گذاری‌ها بر روی نمادهای شستا، تاصیکو و وغدیر بوده است و از صنعت انبوه‌سازی نمادهای ثامید، ثباغ و ثاخت بیش‌ترین سهم از برآیند فروش منفی را داشته‌اند.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *