بررسی پرتفوی صندوق موج | خرداد 1403

بررسی پرتفوی صندوق موج | خرداد 1403

صندوق موج که در آبان ماه 1402 آغاز به کار کرد، در خرداد ماه 1403 ارزش سهام تحت مالکیت خود به 3,087 میلیارد تومان افزایش یافته است که نشان دهنده‌ی رشد 12 درصدی نسبت به اردیبهشت ماه سال جاری می‌باشد. بررسی عملکرد این صندوق در خرداد ماه نشان می‌دهد که صندوق موج با اتخاذ رویکردی فعال در بازار، در موضع خرید ظاهر شده به‌طوری‌که برآیند خرید و فروش سهام توسط صندوق 348 میلیارد تومان بوده است.

صندوق موج

نمادها و صنایع برتر در پرتفو

صندوق مزبور بیشترین سرمایه‌گذاری خود را در صنایع چند رشته‌ای صنعتی، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی انجام داده است. بر اساس پرتفوی منتشر شده در خرداد 1403، نمادهای وغدیر، تاصیکو، وصندوق، وبانک و فولاد جزو پنج نماد برتر در پرتفوی این صندوق می‌باشند.

بیش‌ترین خرید و فروش سهام در اردیبهشت

بیش‌ترین خرید و فروش صندوق در این ماه به ترتیب مربوط به نمادهای قرن و وتجارت بوده است.

صتدوق موج

صندوق موج که در نماد قرن سهامدار درصدی است، پس از 6 ماه در خرداد، تعداد سهام خود را از 22 میلیون به 73 میلیون برگ سهم افزایش داده است. این افزایش 232 درصدی را می‌توان به کاهش 20 درصدی قیمت سهم از فروردین تا خرداد 1403، رشد 46 درصدی سود خالص سال 1402 نسبت به سال قبل و پایین آمد P/E سهم جست و جو کرد.

صندوق موج

در مقابل، بانک تجارت یکی از نمادهایی است که صندوق موج همواره در آن با ضرر روبرو بوده است. با افزایش 23 درصدی قیمت سهم وتجارت در خرداد ماه و کاهش زیان صندوق از نماد مزبور، صندوق موج اقدام به کاهش 56 درصدی سهام خود در این نماد از 237 میلیون به 103 میلیون برگ سهم کرده است.

صندوق موج

خرید های جدید صندوق در خرداد ماه

خریدهای جدید صندوق در این ماه بر روی نمادهای فافق و حق تقدم بفجر بوده است و از حق تقدم فولاژ به طور کامل خارج شده است.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *