بررسی رفتار قیمتی نفت خام وست تگزاس در روزهای گذشته و آینده | 15 اردیبهشت ماه 1399

بررسی رفتار قیمتی نفت خام وست تگزاس در روزهای گذشته و آینده | 15 اردیبهشت ماه 1399

پس از جلسه هفته انرژی روسیه و اظهارات وزیر نفت روسیه آقای نوواک که اعلام داشت بازار نفت در نیمه دوم سال 2020 به ثبات و تعادل خواهد رسید، اوپک نیز وارد فاز اجرایی توافق کاهش تولید نفت شد و همانطور که در نمودار روزانه زیر مشاهده میکنید پس از شروع کاهش شدید قیمت در ماه آوریل شاهد آن هستیم که بازار نفت آمریکا مقداری از اعتبار از دست رفته خود را بازیافته و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) دوباره به محدوده 20 دلار به ازای هر بشکه برگشته است.

مشاهده میکنید که پس از تشکیل کندل روزانه چکش در تاریخ 20 آوریل 2020 و تشکیل کندل های بلند قامت صعودی پس از آن گواه بر تشکیل الگوی ستاره صبحگاهی میباشد. در این جا نفت با مقاومت 20 دلاری مواجه گشته است و طبق آخرین موج ریزش شدید قیمت نفت از تاریخ 8 ژانویه 2020 و در نظر گرفتن فیبو های 50 و 61.8 درصد میتوان دو سناریو در جهت رفتار قیمتی در آینده متصور بود:

سناریوی اول – در صورت شکست مقاومت 20 دلاری نفت و حمایت خریداران در بازار نفت این نمودار در آینده سطوح مقاومتی 28 دلار و 36 دلار را در پیش چشمان خود خواهد دید.

سناریوی دوم – در صورت عدم توانایی و ضعف مومنتم بازار در جهت شکست سطح اشاره شده 20 دلاری انتظار میرود قیمت سطح 10 دلاری قبلی را دوباره سر راه خود لمس کند.

بررسی رفتار قیمتی نفت خام وست تگزاس در روزهای گذشته و آینده
جهت مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید
تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *