در سبد سهام عدالت چه سهم ها و صنایعی مهمتر هستند؟

در سبد سهام عدالت چه سهم ها و صنایعی مهمتر هستند؟

بعد از آزادسازی سهام عدالت، مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند بیشترین توجه را به ارزش سهام موجود در این لیست نشان دادند. سبد سهام عدالت شامل نزدیک به 45 شرکت بورسی و غیر بورسی بوده است که در روش مستقیم، تعدادی از سهام 36 شرکت بورسی به هر متقاضی تعلق گرفته است. با توجه به تنوع زیاد این سهام، عملا بررسی روزانه ارزش و تغییرات این سهام بسیار دشوار است که در نتیجه بهتر است به جای بررسی کلیه سهام، به بررسی نمادهایی که بیشترین تاثیر را بر ارزش این سبد بپردازیم.

برای پیدا کردن این سهام کافیست تا به لیست سهام عدالت مراجعه کنیم و سهم هایی را که بیشترین ارزش را به خود اختصاص داده اند مشخص کنیم. در جدول زیر می‌توانید لیست 11 سهم با ارزش سبد سهام عدالت را مشاهده کنید، این سهام نزدیک به 80 درصد از ارزش این سبد را تشکیل می‌دهند.

نمادسهم از پورتفو
فولاد17/19
فارس14/48
فملي8/35
شتران8/03
مارون6/35
وتجارت6/03
وبصادر4/58
فخوز4/24
اخابر3/7
شبندر3/52

با دقت در این لیست به خوبی متوجه می شوید که این شرکت ها اکثر از بزرگترین شرکت های صنعت خود و جزو نمادهای پر مخاطب بازار هستند. در نتیجه در صورت تمایل به بررسی تک تک سهام ارائه شده، بهتر است که کار خود را با این لیست شروع کنیم. در این بین برخی از افراد به جای بررسی سهام، به بررسی صنایعی که بیشترین سهم از سبد سرمایه گذاری سهام عدالت را به خود اختصاص داده اند می پردازند. در نمودار زیر می توانید سهم صنایع مختلف از سبد سرمایه گذاری سهام عدالت را مشاهده کنید.

نمودار بالا به شما نشان می دهد که 85 درصد از ارزش سهام عدالت به چهار صنعت فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، فرآورده های نفتی و بانک ها تعلق دارد. در نتیجه می توانید به جای بررسی ارزش سهام عدالت، به تحلیل های ارائه شده برای این چهار گروه مراجعه کنید. علاوه بر این می‌توانید برای پیش بینی آینده سهام عدالت به بررسی روند این صنایع و اتفاقات تاثیر گذار بر آن ها بپردازید.

در نتیجه برای بررسی ارزش سهام عدالت و پیش بینی آینده‌ی این سهام پیشنهاد می‌کنیم که سراغ تحلیل های ارائه شده در مورد این چهار صنعت بروید و در این بین توجه بیشتری نسبت به شرکت های پیشروی هر صنعت که در لیست بالا حضور دارند، داشته باشید. جدول زیر لیست کلیه شرکت های حاضر در سبد سهام عدالت را به تفکیک صنعت نمایش می دهد.

نمادصنعت
اخابرمخابرات
فارسمحصولات شیمیایی
مارونمحصولات شیمیایی
جممحصولات شیمیایی
شگويامحصولات شیمیایی
بسويچماشين آلات و دستگاه‌هاي برقي
بترانسماشين آلات و دستگاه‌هاي برقي
فولادفلزات اساسی
فمليفلزات اساسی
فخوزفلزات اساسی
فولاژفلزات اساسی
فايرافلزات اساسی
شترانفراورده هاي نفتي
شبندرفراورده هاي نفتي
شپنافراورده هاي نفتي
شبريزفراورده هاي نفتي
شرازفراورده هاي نفتي
شاوانفراورده هاي نفتي
بفجرعرضه برق، گاز، بخاروآب گرم 
سدشتسيمان، آهك و گچ
سارابسيمان، آهك و گچ
وتوصاسرمايه گذاريها 
لكماساخت دستگاه‌ها و وسايل ارتباطي 
خودروخودرو و ساخت قطعات 
خساپاخودرو و ساخت قطعات 
ورناخودرو و ساخت قطعات 
رمپناخدمات فني و مهندسي
حكشتيحمل ونقل، انبارداري و ارتباطات
حپتروحمل ونقل، انبارداري و ارتباطات
دانابيمه وصندوق بازنشستگي
وتجارتبانكها و موسسات اعتباري
وبصادربانكها و موسسات اعتباري
وبملتبانكها و موسسات اعتباري
وپستبانكها و موسسات اعتباري
كچاداستخراج کانه هاي فلزي
كگلاستخراج کانه هاي فلزي
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *