آیا فروش های بلوکی سهام عدالت، تاثیر منفی بر بازار خواهد داشت؟ | دیلی سیگنال

امروز 7 شهریور،در پیش گشایش بازار از ۶۶۸ نماد حدود ۲۱۹ نماد با صف خرید و حدود ۳۰ نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند. برخلاف نیمه ی اول بازار، در نیمه دوم در روز جاری بیشتر شاخص‌های بورس با کاهش مواجه بودند. شاخص کل با ۲۳۵۵ واحد کاهش معادل منفی ۰.۱۵ درصد به یک میلیون و ۵۷۳ هزار و ۴۰۶ واحدو شاخص کل هم وزن با ۸ واحد افزایش معادل ۰.۰۰ درصد به ۴۶۷ هزار و ۵۱۵ واحد رسید.

از اتفاقات مهم امروز بازار میتوان به این موارد اشاره نمود:
نماد معاملاتی شرکت پالایش نفت بندر عباس(شبندر) پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه مبنی بر تقسیم سود نقدی و عمومی فوق العاده مبنی بر افزایش سرمایه، بدون محدودیت نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج آماده انجام معامله شد و در محدوده قیمتی 7478 ریال و 100%+ در حال سفارش گیری قرار گرفت. خبر بازگشایی با درصد بالا برای شبندر تاثیر منفی روی بازار گذاشته و بازار با افزایش عرضه ها روبرو شد. اما در نهایت بازگشایی آن به روز دیگری موکول شد.

در معاملات امروز بعد از مدتها صف‌های فروش از خرید پیشی گرفتند و تعداد آنها به طور چشمگیری افزایش یافت.

بنا به برخی اخبار تایید نشده آمریکا پیش شرط های ایران برای ادامه مذاکرات را پذیرفته است. این مساله می تواند در کاهش محسوس نرخ ارز موثر باشد. تاکید می‌شود که رسمیت و اعتبار این اخبار هنوز مورد تردید است. دلار تهران در آخرین معاملات امروز بازار ارز به 27900 تومان رسید.

در برنامه ی امروز به همراه آقای جواد عبدالهی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه به بررسی تاثیرات فروش بلوکی سهام عدالت بر بازار سرمایه پرداختیم. ایشان در ابتدا اتفاقات یک سال اخیر که تاثیرات بسزایی در بازار داشتند را بررسی نمودند. در انتهای گفتگو ایشان در خصوص پارامترهایی که میتوانند تاثیر زیادی بر بازار سرمایه داشته باشند را بیان نمودند.

در بخش دوم برنامه ی امروز همراه با آقای احسان چرمگی، کارشناس بازار های جهانی به بررسی اتفاقات یک هفته ی اخیر این بازارها و نشست جکسون هول پرداختیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • توقف فروش سهام عدالت غیر قانونی و غیر انسانی است فروش سهام عدالت حق مسلم سهامداران عدالت است فدا کردن پنجاه میلیون جمعیت بخاطر تاثیر بر بازار سرمایه کار غیر منطقی است پس این سهام عدالت به چه درد ما میخورد