بحران در بازار گاز طبیعی | 20 شهریور 1400

بحران در بازار گاز طبیعی | 20 شهریور 1400

به گزارش سیگنال نقل از کامودیتی؛ قیمت جهانی گاز طبیعی همچنان صعودی و با قدرت رو به بالا به عدد 5 دلار بر هر میلیون بی تی یو (واحد سنجش حرارتی گاز طبیعی) رسید!

قیمتها در آمریکا در روز چهارشنبه سطح هدف مقاومتی 5 دلار بر میلیون بی تی یو را لمس کرد که باعث ورود سرمایه بیشتر از سوی بازار به سمت این انرژی خواهد شد! این موضوع اندکی نیز مرتبط با طوفان IDA و محدودیت ظرفیتهای تولید نفت و گاز و پالایش در آمریکا است. از طرفی خط لوله نورد استریم 2 (خط لوله جدید انتقال گاز از روسیه به اروپا) نیز به بهره برداری نرسیده و موجبات فشار صعودی بیشتر برای قیمت های جهانی گاز طبیعی شده است.

قیمت کنونی گاز معادل 17.2 سنت ( برحسب دلار آمریکا)  و یا 3965 تومان بر هر مترمکعب میشود که با قیمت ارز نیمایی این عدد 4.4 برابر قیمت گاز فولادسازان ایران است. این موضوع در کوتاه مدت قیمت گاز جهانی را نیز افزایش داده و با رشد قیمت خوراک پتروشیمی در داخل کشور، شرایط را برای رشد قیمت گاز طبیعی صنایع فراهم می آورد که یک ریسک بزرگ برای صنایع مادر کشور است.

تحلیل قیمت گاز طبیعی

در نمودار هفتگی زیر شاهدیم که قیمت از سطح حمایتی 1.7 دلاری یک رالی صعودی به راه انداخته و در روز جمعه گذشته موفق شده سطح مقاومتی مشکی رنگ را نیز بشکند. سطح مقاومتی قبلی در 4.2 دلار اکنون به حمایت تبدیل شده و قیمت میتواند به این سطح پولبک داشته و در مسیر رسیدن به اهداف مقاومتی بعدی در 6.3 دلار گام بردارد.

نمودار تکنیکال قیمت گاز طبیعی (هفتگی)

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

در نمودار روزانه زیر نیز شاهدیم قیمت در میان مدت یکسال گذشته داخل یک کانال صعودی حرکت کرده است و اکنون به سقف این کانال مهم رسیده است. در صورت مشاهده الگوی کندلی برگشتی از سطح مقاومتی 5 الی 5.15 دلاری قیمت میتواند تا میانه کانال صعودی که دقیقا منطبق بر سطح حمایتی 4.2 دلاری میشود ریزش نماید و پس از آن مجددا صعودی گردد.

گزارش بازارهای مالی و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

در سناریوی ریزشی با احتمال کمتر در صورت رسیدن قیمت به سطح حمایتی 4.2 دلار و از دست دادن این حمایت قیمت میتواند تا سطوح کف کانال و عدد 2.6 دلار نیز ریزش داشته باشد.

نمودار تکنیکال قیمت گاز طبیعی (روزانه)

برای مشاهده نمودار با کیفیت بالا اینجا کلیک کنید

تحلیل‌های ارائه شده نظر کارشناسان تیم سیگنال بوده و نباید مبنای خرید و فروش قرار گیرد. مسئولیت هرگونه استفاده از داده‌های موجود، بر عهده کاربران محترم می‌باشد.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظرات کاربران
  • سلام.
    جا داره تشکر و قدردانی دانی کنم از باب زحمات بی وقفه شما تیم خوب سیگنال امیدوارم خداوند بزرگ و منان به همه شما دست‌اندرکاران تیم سیگنال خیر برکت و سلامتی عنایت کنه که اینجور بدون هیچ چشم داشتی به ما فقرا و ضعفا خدمتی اینچنین شایسته انجام میدید امیدوارم که خداوند باز هم قدم خیر شما تیم مفید و با ارزش سیگنال رو در این را ثابت قدم حفط کنه تا همیشه و هرلحظه در خدمات دهی پیشرو باشید.وسلام و علیکم و رحمته الله و برکات