افزایش ریسک گریزی در بازارهای جهانی

افزایش ریسک گریزی در بازارهای جهانی

بازار سهام

امروز شاخص‌های سهام آسیایی سقوط کرده‌اند و جریانات ریسک گریزی به راه افتاده‌اند. سرمایه‌گذاران نگران روند بهبود ضعیف اقتصادی و سخت‌گیری‌های دولت چین هستند.

شاخص سهام هنگ‌کنگ و سهام شرکت‌های فناوری چین سقوط کرده‌اند. بازار سهام چین نوسانی است و شاخص سهام ژاپن هم سقوط کرده است. شاخص‌های آتی سهام آمریکا هم بدون روند مشخصی نوسان می‌کنند. هفته گذشته شاخص سهام S&P ۵۰۰ سقوط کرده بود. بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی بعد از شیوع کرونای دلتا با چالش‌های جدی همراه بوده است. در بازار کامودیتی، قیمت نفت خام سبک به بالای ۷۰ دلار عبور کرده و قیمت آلومینیوم هم افزایش یافته است. از دید گلدمن ساکس، بازار کالا با تقاضای قوی مواجه است، اما بخش عرضه در تأمین این تقاضا ضعیف عمل کرده است.

بازده اوراق قرضه آمریکا

نرخ بازدهی اوراق خزانه‌داری آمریکا هم رشدهای اولیه خود را از دست داده است. تحلیل گران انتظار دارند بانک مرکزی در جلسه هفته آینده از صحبت در مورد برنامه تیپرینگ خرید اوراق چشم‌پوشی کند اما در ادامه سال به این سمت حرکت کند. سرمایه‌گذاران می‌خواهند با ارزیابی داده‌های تورمی، زمان‌بندی احتمالی خروج فدرال رزرو از سیاست‌های انبساطی پولی را حدس بزنند. این هفته داده‌های تورمی آمریکا به روز رسانی خواهند شد. شاخص‌های تورمی آمریکا نشان خواهند داد که فشارهای تورمی موقتی بوده‌اند یا خیر.  اخیراً رئیس فدرال رزرو فیلادلفیا (هارکر) هم از کاهش حجم خرید اوراق قرضه حمایت کرده است (منجر به صعود دلار).

گزارش بازار سهام و آپدیت تحلیل‌ها هر روز در کانال تلگرام تحلیل با سیگنال

کرونا و تهدید آینده اقتصاد جهان

افزایش آمار مبتلایان کرونا با وجود تسریع واکسیناسیون باعث شده تا سرمایه‌گذاران به روند بهبود اقتصاد جهانی و از بین رفتن اختلالات در بخش زنجیره تأمین جهانی شک و تردید پیدا کنند. در این میان بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا هم می‌خواهند از سیاست‌های انبساطی و حمایتی عقب‌نشینی کنند. کاهش حمایت‌های پولی بانک‌های مرکزی می‌تواند سیستم مالی جهانی را در معرض ریسک جدی قرار دهد.

طلا

طلا پایین‌تر از ۱۸۰۰ دلار معامله می‌شود و بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا حوالی ۱.۳۳ نوسان می‌کند در صورتی که نمودار بازده اوراق از سطح مقاومتی 1.37 درصدی عبور کند ریزش قیمت طلا شدیدتر شده و به سمت حمایت 1760 دلاری حرکت خواهد کرد.

نفت

نفت حوالی ۷۰ دلار معامله می‌شود. موسسه گلدمن ساکس اعلام کرد بازار جهانی نفت “رالی قابل توجهی” خواهد داشت. نکته مهم این است که قیمت نفت بتواند سطح مقاومتی 71.50 را به سمت بالا بشکند تا بتواند رالی صعودی جدیدی آغاز کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *